دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1396 - 17:04
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره:

در برداشت از میدان فروزان از عربستان عقب نیستیم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: به نسبت قدرالسهم ایران از میدان مشترک فروزان از عربستان عقب نیستیم و به میزان سهم خود برداشت داریم.
کد خبر : 177747

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در نشست خبری خود ادامه داد: در سال‌های اخیر 4.8 میلیارد دلار پروژه در شرکت نفت فلات قاره صورت گرفته و یا در دست انجام است.


وی ادامه داد: از این میزان تاکنون 3میلیارد دلار پروژه تمام شده است.


بورد از ارائه بسته سرمایه‌گذاری نفت فلات قاره در روزهای آینده خبر داد و گفت: ارزش این پروژه‌ها 1.8 میلیارد دلار است که به شکل EPCS اجرا خواهد شد.


وی افزود: این طرح‌ها شامل خط‌ لوله سلمان گازی به سیری، تکمیل میدان رشادت، حفاری و تکمیل 12 حلقه چاه و غیره است.


به گفته مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، این طرح‌ها علاوه بر نگهداشت تولید، 107 هزار بشکه افزایش تولید نفت را شامل می‌شود و روزانه 300 میلیون فوت مکعب تولید گاز را افزایش خواهد داد.


وی با اشاره به پالایشگاه شناور مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی ادامه داد: اولین تولید از این لایه نفتی 29 اسفند صورت گرفت و نخستین محموله آن طی هفته گذشته به میزان 700هزار بشکه صادر شد.


بورد افزود: اکنون تولید از این لایه 25 هزار بشکه در روز است و برای فاز 2 آن نیز شرکت نفت در حال مذاکره است.


وی با رد ادعای کاهش تولید شرکت فلات قاره، ادامه داد: در سال گذشته توانستیم 95درصد از برنامه مصوب را محقق کنیم. البته حدود 200 هزار بشکه فرصت رشد تولید در میادین فعلی فلات قاره وجود دارد.


مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: با برنامه کوتاه‌مدتی که در دستور کار قرار دارد، 40هزار بشکه نفت به تولید این شرکت افزوده خواهد شد؛ به گونه‌ای که تا پایان خردادماه 20 هزار بشکه افزایش تولید را به ثبت می‌رسانیم.


وی به مزایده NGL خاک اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده اسناد مربوط به مذاکره را از متقاضیان می‌گیریم و در مراحل تکمیلی آن قرار داریم.


به گفته مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، پالایشگاه هنگام نیز در نیمه اول امسال افتتاح می‌شود که به واسطه آن 80 تا 100 میلیون فوت مکعب گازسوزی متوقف شده و این گاز وارد شبکه سراسری خواهد شد.


وی به میدان گازی سلمان نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید از این میدان 200 میلیون فوت مکعب در روز است که از طریق خط لوله‌ای به عسلویه منتقل می‌شود و اگر قرارداد کرسنت احیا شود، این گاز به امارات خواهد رفت.


بورد تاکید کرد: در میدان نفتی سلمان سهم ایران از آن دوسوم است که در حال‌حاضر با توجه به این سهم ایران حدود 41هزار بشکه در روز تولید می‌کند، در حالی که برنامه تولید از این میدان 39هزار بشکه در روز بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته