دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1393 - 16:45
یک متخصص پوست و مو:

تاول را تا زمانی که آزاردهنده نشده نترکانید/ آشنایی با انواع تاول و علت آن

یک متخصص پوست و مو به تشریح انواع تاول‌ و علت آن پرداخت و گفت: توصیه می‌شود تا زمانی که تاول برایشان آزاردهنده نیست و سوزش ندارند آنها را نترکانند زیرا خود این ضایعه سقفی مناسب برای پوست بی‌دفاع زیر تاول است.
کد خبر : 174

دکتر سید مسعود داودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا درباره مهم‌ترین دلیل بروز تاول و روش‌های درمان آن گفت: تاول ممکن است بر اثر پیاده‌رویی ایجاد شود که مهم‌ترین دلیل آن سایش بین پوست و کفش است. تماس و سایش مکرر موجب لایه‌برداری پوست و در نتیجه تجمع مایع میان بافتی و در نهایت بروز تاول می‌شود.


وی افزود: برخی تاول‌ها در کسانی که بیماری قارچی کف پا دارند مشاهده می‌شود که در این افراد قارچ پا به صورت تاول در کف پا تظاهر پیدا می‌کند.


این متخصص پوست و مو «اپیدرمولیزیس بولوسا» را یک بیماری مادرزادی دانست و گفت: افراد مبتلا به این بیماری از بدو تولد مستعد ابتلا به تاول در قسمت‌های مختلف بدن هستند که عمدتا این ضایعات در قسمت کف پای این افراد دیده می‌شود. در این دسته از بیماران پوست به شدت شکننده است و کوچکترین اصطحکاک یا آسیبی می‌تواند لایه‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول کند.


داودی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بیماری پمفیگوس یا تاول خودایمنی یک بیماری خود ایمنی است که بدن علیه یک پروتئین خاص در پوست آنتی بادی تولید می‌کند و تاول ایجاد می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) درباره روش‌های درمان تاول گفت: در ابتدا به افراد توصیه می‌شود تا زمانی که تاول برایشان آزاردهنده نیست و سوزش ندارند آنها را نترکانند زیرا خود این ضایعه سقفی مناسب برای پوست بی‌دفاع زیر تاول است.


وی افزود: اما اگر تاول در محلی ایجاد شده باشد که راه رفتن برای فرد سخت باشد و سوزش داشته باشد توصیه می‌شود یا یک سوزن ضدعفونی شده به وسیله الکل و یا آب جوش آن را بترکانند تا مایع درون آن خارج شود اما باید دقت داشته باشند پوست روی تاول را جدا نکنند.


این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: برای بهبودی این افراد برخی داروهای موضعی نیز تجویز می‌شود که توصیه می‌شود بیماران ابتدا پای خود را شست‌و‌شو داده و سپس از داروها استفاده کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: پوست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته