دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1396 - 15:36
رئیس انجمن علمی دکترای علوم‌آزمایشگاهی ایران در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

مشکلات آزمایشگاه‌های کشور به دنبال پایین بودن تعرفه‌ و معوقات بیمه‌ها

رئیس انجمن علمی دکترای علوم‌آزمایشگاهی ایران بیان کرد: پایین بودن تعرفه‌های علوم آزمایشگاهی و تاخیر سازمان‌های بیمه در پرداخت معوقات آزمایشگاه‌های کشور را در تامین مخارج دچار مشکل کرده است.
کد خبر : 173135

دکتر سیدمهدی بوترابی، رئیس انجمن علمی دکترای علوم‌ آزمایشگاهی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به روز علوم‌ آزمایشگاهی (30 فروردین) گفت: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کشور از نظر کیفی دارای سطح قابل‌ قبول و مجهز به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز است.


وی افزود: تنوع تست‌هایی که در کشور ما انجام می‌شود نسبت به سایر کشورها بسیار کم است که از دلایل این مساله می‌توان به پایین‌ بودن تعرفه‌های علوم‌ آزمایشگاهی و فعال نبودن شرکت‌ها در زمینه واردات تجهیزات پیشرفته اشاره کرد.


بوترابی تصریح کرد: زمانی که نتایج یک تحقیق آزمایشگاهی و علمی مورد تایید انجمن‌های بین‌المللی و جهانی قرار می‌گیرد، تست مورد‌ نظر به تمام آزمایشگاه‌های جهان برای انجام معرفی می‌شود.


رئیس انجمن علمی دکترای علوم‌آزمایشگاهی ایران خاطرنشان کرد: زمانی که تمام کشورها تست معرفی‌شده را انجام می‌دهند، نتایج حاصل از آن در کتاب‌های مراجع پزشکی ثبت می‌شود و در اختیار تمام پزشکان جهان برای انجام معرفی می‌شود که انجام نشدن این تست‌ها در کشور ما موجب می‌شود تا علاوه بر بیماران، پزشکان نیز از نتایج مطالعات انجام‌شده بی‌بهره باشند.


وی ادامه داد: انجام تست‌های جدید نیازمند تکنولوژی و فناوری‌های به‌روز است که در این زمینه شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی باید اقدامات لازم را انجام بدهند. اما به دلیل اینکه کسب مجوز و واردات بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است، شرکت‌ها در این خصوص اقدامی انجام نمی‌دهند،‌ بنابراین تکنولوژی‌های مورد نیاز وارد آزمایشگاه‌های کشور نمی‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایین‌ بودن تعرفه‌های علوم آزمایشگاهی در کشور گفت: تعرفه‌های آزمایشگاهی در کشور ما قابل مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیست، به گونه‌ای که حتی می‌توان گفت تعرفه کشور افغانستان 3 الی 4 برابر تعرفه موجود در کشور ما است.


بوترابی یادآور شد: پایین‌بودن تعرفه‌ها و تاخیر بیمه‌ها در پرداختی‌ها موجب می‌شود آزمایشگاه‌های کشور در پرداخت هزینه‌های روز و خرید تجهیزات مدرن دچار مشکل شوند، بنابراین باید در تعرفه‌گذاری و پرداخت معوقات بیمه چاره‌اندیشی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته