دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گلخانه حیاطی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی زرند، تبلور تولید ملی و اقتصاد مقاومتی

یک گلخانه حیاطی از سوی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی در زرند ایجاد شد. خالداری می‌گوید: «فضای کاری دانشگاه، ارتباط با دانشجویان، استادان و پرسنل تلاشگر همه و همه مشوق من بودند چراکه دانشگاه آزاد اسلامی خود با اتکا به نیروی مردمی ایجاد و گسترش پیدا کرده هیچ وابستگی نیز به دولت نداشت و نمونه بزرگی برای عملیاتی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی است.»
کد خبر : 165625

مسعود لشکری، خبرنگار خبرگزاری آنا در زرند- در روزهای پایانی سال 95 که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده اطلاع پیدا کردیم یکی از همکاران خوش ذوقمان در دانشگاه آزاد اسلامی، حیاط منزل مسکونی خود را به یک گلخانه کوچک تبدیل کرده تا در پرورش کاکتوس که علاقه وافری به آن دارد، نقشی داشته باشد.


محمد خالداری از کارشناسان مالی و با سابقه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با سرمایه‌ای اندک این کار بزرگ و قابل اعتنا را راه‌اندازی کرده است.



در هوای ابری یکی از روزهای اسفند با وی هماهنگ کردیم تا از گلخانه اش بازدید کرده و گزارشی بگیریم. جالب این بود که در حیاط منزلش مستقیم به گلخانه حیاطی او باز می شد. گلخانه ای که با ابزار بسیار ساده و به دور از هرگونه هزینه اضافی ایجاد تا کاکتوس هایی که ذره ذره جمع آوری، پرورش و حتی تکثیر کرده بود، فضایی بس فرح انگیز ایجاد که گذر زمان را در این گلخانه 50 متر مربعی را حس نمی کردیم.


خالداری گفت: «با توجه به اقلیم و هوای خشک منطقه زرند و علاقه شخصی خودم به پرورش گل و گیاه، چند گلدان کاکتوس را تهیه و در منزل نگهداری می کردم تا اینکه زیبایی و تنوع بی‌شمار این گل زیبا، مقاوم و در عین حال برخی گونه ها که خواص دارویی دارند، مصمم شدم تا گونه های بیشتری را جمع آوری کنم و لذت ببرم. اکنون ایجاد این گلخانه و حرکت به سمت یک شغل خانگی سرانجام آن علاقه و حرکت شد.»



وی از سرمایه اولیه 30 میلیون تومانی برای ایجاد چنین شغلی گفت و اظهار کرد: «کاکتوس سن زیاد و البته رشد کمی دارد که باید با حوصله و تامل بیشتری به آن نگریست. آن وقت است که پی به عظمت خدای متعال خواهیم برد و آرام آرام متوجه می‌شویم که کاکتوس روح و نفس انسان را صیقل داده و بالطبع رفتار انسان را نیز تغییر می دهد. حوصله بیشتری پیدا می‌کنی و سعی خواهی کرد اگر احیانا اختلافی با کسی پیش آمد با حوصله و صبر حلش کنی و این از خواص کار با گل و گیاه است و البته با کاکتوس است که غوغایی به پا می کند.»


خالداری به آنــا گفت: «مشاغل خانگی از جمله راه‌های نوین کسب و کار و ایجاد اشتغال است که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب بسیار قابل تامل است و می تواند انگیزه مناسبی باشد برای اینکه هر شهروند نقشی در تولید ملی و اقتصاد مقاومتی داشته باشد.»



وی ادامه داد: «مشاغل خانگی در شهرهای بزرگ می تواند به کاهش رفت و آمد بین منزل و محل کار کمک کند و به دلیل آن که کسب و کارهای خانگی نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد، خلاقیت شهروندان را نیز بالا خواهد برد. پس چنانچه جوانان تلاش کنند با در نظر گرفتن علائق‌شان شغل خود را انتخاب کنند قطعا یک گام به سمت اقتصاد مقاومتی نزدیک و یک گام بلند از وابستگی خارجی دور خواهیم شد.»


این کارمند دانشگاه افزود: «فضای کاری دانشگاه، ارتباط با دانشجویان، استادان و پرسنل تلاشگر همه و همه مشوق من بودند چراکه دانشگاه آزاد اسلامی خود با اتکا به نیروی مردمی ایجاد و گسترش پیدا کرده و هیچ وابستگی نیز به دولت نداشت و نمونه بزرگی برای عملیاتی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی است. با توجه به ایده ناب مقام معظم رهبری در این راستا برای من الهام بخش بود تا بدون وابستگی به شخص یا نهاد خاصی دست به چنین کاری زده و به علاقه درونی خودم نیز پاسخ بگویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
خالداری
France
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
۰
جالب بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
۰
ممنون
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
۰
کار شما بسیار عالیه.وبراتون ارزوی موفقیت دارم
هوشیاری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
۰
سلام
جالب بود استفاده کردیم ان شاالله موفق و پیروز باشن
مومنی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
۰
ایوالله
کردی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
۰
خوب بود
هلدینگ شایسته