دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1395 - 11:24

مدیرعامل تاکسی اینترنتی اوبر بازنده جدال با راننده‌اش

ویدئوی منتشر شده از درگیری لفظی میان صاحب شرکت اوبر با یکی از رانندگان خود در حین سفر، آقای مدیرعامل را مجبور به عذرخواهی کرد.
کد خبر : 163212

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از بلومبرگ، شرکت تاکسی اینترنتی اوبر یکی از پدیده‌های قرن بیست و یکم است که از زمان تأسیس و فراگیر شدن، اعتراضات زیادی را در بین رانندگان تاکسی و اتحادیه‌های مسافربری درون‌شهری در سراسر دنیا پدید آورده است. این شرکت که با ایده اشتراک مسیر، راه‌اندازی شد، این اجازه را به شهروندان می‌دهد که با خودروهای شخصی خود و در ازای مبلغی ارزان، دیگر شهروندان را جابه‌جا کنند و در هزینه‌های حمل‌ و نقلی خود صرفه‌جویی کنند.


اوبر که با یک نرم‌افزار روی گوشی هوشمند کار می‌کند، توانسته است در سراسر جهان مخاطبان زیادی در میان مسافران و رانندگان بیابد اما عده زیادی این سرویس را به‌ عنوان شغل در نظر گرفته‌اند که با سیاست‌های رقابتی شرکت در تضاد است. اخیرا اوبر برای مقابله با رقبایی مانند «لیفت»، ناگزیر به پایین آوردن هزینه سفرها شده و این موضوع نارضایتی رانندگان را درپی داشته است.


تراویس کالانیک، مدیرعامل و صاحب شرکت اوبر، اخیرا طی یک سفر درون‌شهری از خودروهای شرکت خود درخواست سرویس کرد و در حین سفر، راننده که او را شناخته بود با وی درباره کاهش درآمد و ضربه‌ای که این کار به زندگی او زده است، صحبت می‌کند اما در مقابل کالانیک او را یک بی‌عرضه خطاب می‌کند که مسئولیت مشکلاتش را به گردن دیگران می‌اندازد.


رئیس شرکت تکنولوژی محور اوبر، دقت نکرده بود که در خودرویی که سوار شده دوربین نصب شده است و تمام سخنانش ضبط شده است؛ پس از انتشار ویدئوی این بحث، انتقادات زیادی به سوی او روانه شد.


اوبر در ماه‌های اخیر به خاطر مقابله با سیاست‌های دولت ترامپ و خروج از شورای مشاوران فناوری او و همچنین مساله تبعیض جنسیتی در محیط کار، به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها بوده و همزمان 20 میلیون دلار برای مقابله با رقبا هزینه کرده است که مجموعه اینها توانایی مدیریتی کالانیک را زیر سؤال برده است. روز گذشته کالانیک با انتشار پیامی از رفتار خود در سفری که منجر به بحث با راننده شد عذرخواهی کرده و پذیرفته است که یک مدیر بی‌نقص نیست و از این پس کمک‌های مدیریتی دریافت خواهد کرد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب