دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 16:25
در جلسه هم اندیشی بسیج اساتید دانشگاه‌های مراغه

ابوترابی‌فرد: چشم‌انداز اصلی نظام تبدیل دانش موجود به تولید فن‌آوری است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چشم انداز اصلی نظام، تبدیل دانش موجود به تولید فن آوری است که به عنوان گامی موثر و بلند برای تجاری‌سازی دانش به حساب می‌آید تا برای مقابله با خام‌فروشی منابع ملی راهکاری راهبردی ارائه شود.
کد خبر : 16224

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در ششمین جلسه هم اندیشی بسیج اساتید دانشگاه‌های مراغه با محوریت روشنگری تحولات منطقه و تحلیل مسائل روز که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد، با توجه به پتانسیل‌های دانش بومی در کشور، ایران را جزء چند کشور بر‌تر در عرصه تولید علم دانست و با توجه به خواست دشمن برای توقف رو به رشد تولید علم در ایران، آرزوی آنان را توقف جریان جهش علمی، صنعتی و نظامی ایران برشمرد.


وی افزود: با حول و قوه الهی و در سایه همت جوانان با درایت و فرهیخته این مرز و بوم روز از روز به پیشرفت‌های علمی و فناوری دست می‌یابیم و این موفقیت‌ها، محصول مجامع علمی و دانشگاهی است.


این نماینده مجلس، چشم انداز اصلی نظام را تبدیل دانش موجود به تولید فن آوری برشمرد که به عنوان گامی موثر و بلند برای تجاری‌سازی دانش به حساب می‌آید تا برای مقابله با خام فروشی منابع ملی راهکاری راهبردی ارائه شود و برای ایجاد کشوری ثروتمند و بدون اتکا به اقتصاد مصرف گرا و نفتی گام برداریم.









پویایی دانش هسته‌ای کشور با رفع کامل و همزمان تمامی تحریم‌ها را شرط رسیدن به توافق نهایی است



ابوترابی‌فرد در این راستا نقش دانشگاه، فعالان اقتصادی و علمای مجامع دانشگاهی و... را سازنده و مهم دانست و تحریم را به عنوان یک تهدید که فرصتی برای نیل به اهداف بلند علمی و اقتصادی عنوان کرد که در عرصه خلق نوآوری‌ها، اقتدار عمل و مدیریت کشور و برون‌رفت از تنگنا‌ها تبدیل دانش بومی به فناوری روآوری به کالا‌ها و تولیدات ملی می‌تواند موثر واقع شود.


وی ادامه تحریم را به منزله تولید بیشتر و تغییر روند سیاستگذاری‌های کلان در عرصه‌های مدیریتی، اقتصادی، علمی و فناوری و موجب پیشرفت دانست.


ابوترابی‌فرد تکیه صرف به درآمدهای نفتی را عاملی موجب افزایش تورم و ایجاد تهدید عنوان و ابراز امیدواری کرد با گریز از اقتصاد متکی به فروش نفت با پایه‌ریزی اقتصادی پویا بتوان از این معظل به سلامت برون رفت.


وی در مورد مساله هسته‌ای نیز دیدگاه و اراده مجلس را حمایت جدی از تیم مذاکره‌کننده کشور دانست که در چارچوب منافع ملی و رعایت خطوط قرمز مد نظر مقام معظم رهبری خواهد بود.


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با توجه به جزئیاتی از خواست‌های مجلس شورای اسلامی برای ادامه روند مذاکرات، پویایی دانش هسته‌ای کشور با رفع کامل و همزمان تمامی تحریم‌ها را شرط رسیدن به توافق نهایی عنوان کرد.


ابوترابی‌فرد در حوزه نظارت بر صنایع هسته‌ای از سوی آژانس بین‌المللی نیز یادآور شد: ایران فقط در چارچوب قوانین بین‌المللی و متعارف مجاب به همکاری خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته