دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1395 - 14:10
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‎وگو با آنا:

تحول «ساها» در شش ماه آینده با 50 نوع خدمت/ اجرای طرح ساها، نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد به اعتقاد بسیاری از شخصیت‌ها؛ ساها نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجرای آن است.
کد خبر : 160205

علی فراهانی، خبرنگار آنا- روز گذشته و بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، توسعه و پشتیبانی پرتال ساها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد به کرمانشاه سپرده شد.


این تفاهم‌نامه در فاز ٢ با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری و دکتر نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به امضا رسید.



بر اساس این تفاهم‌نامه، طراحی و راه‌اندازی پرتال سامانه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه سپرده شد.


مدیریت دامنه و زیردامنه بصورت داینامیک، ایجاد و مدیریت قالب سفارشی برای وب سایت ساها، مدیریت و ثبت و بارگذاری یوزر کنترل‌ها، ثبت کدها و تعریف رخدادها و... از مواردی است که مجری ملزم به انجام آن‌ها شده است. این سند همکاری 50 مورد را به عنوان شرح خدمات (امکانات هسته سامانه) در نظر گرفته است.


آیت‌الله هاشمی(ره)، دکتر میرزاده و دکتر ولایتی تأکیدات فراوانی به اجرای طرح ساها داشته و دارند، به اعتقاد بسیاری از شخصیت‌ها؛ ساها نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجرای آن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره امضای این تفاهم‌نامه به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه قدمت 27 ساله دارد و توانسته در عرصه‎های مختلف تأثیرگذاری‌های خوبی داشته باشد افزون بر اینکه واحد کرمانشاه بزرگترین مجتمع آموزش حضوری در غرب کشور به حساب می‎آید.»


قنبری ادامه داد: «35 درصد از بار آموزش عالی استان کرمانشاه بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است. از طرفی در این واحد دانشگاهی 18 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. بنابراین ما توانسته‎ایم نقش بسیار تعیین‌کننده‎ای در آموزش عالی استان ایفا کنیم.»


وی ورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به بحث IT را یکی از موارد ارزشمند این واحد دانست و افزود: «یک واحد IT در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در حال فعالیت است. این مرکز از همان ابتدا توانسته است با سازمان مرکزی درباره ساها همکاری بسیار خوبی داشته باشد. قرارداد و تفاهم‌نامه‎ای در راستای فاز یک و 2 ساها میان سازمان مرکزی با دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه منعقد شده است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به آنـــا گفت: «مدت طرح و قرارداد 6 ماهه است و چند ماه آینده تحولات بزرگی را در عرصه ساها کشوری خواهیم داشت.»



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: «آیت‌الله هاشمی(ره)، دکتر میرزاده و دکتر ولایتی تأکیدات فراوانی به اجرای طرح ساها داشته و دارند، به اعتقاد بسیاری از شخصیت‌ها؛ ساها نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجرای آن است.»


اجرای طرح ساها باعث کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‎ها و مانع از خریدهای تکراری می‌شود از طرفی خدمات دانشگاهی را به گونه‌ای ارائه می‎دهد تا همه دانشجویان، محققان و استادان بتوانند از آن‌ها به خوبی بهره‎ ببرند

قنبری مزایای طرح ساها را یادآور شد و گفت: «اجرای طرح ساها باعث کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‎ها و مانع از خریدهای تکراری می‌شود از طرفی خدمات دانشگاهی را به گونه‌ای ارائه می‎دهد تا همه دانشجویان، محققان و استادان بتوانند از آن‌ها به خوبی بهره‎ ببرند. متقاضیان با ورود به سامانه می‎توانند نیازهای خودشان را ثبت و پیشنهاد خودشان را در این باره اعلام کنند.»


به گفته این مسئول، ساها باعث کاهش خطرات برای مراجعه دانشجویان هم می‎شود و تسریع در خدمات دانشگاهی را برای اقشار مختلف جامعه فراهم می‎کند. بنابراین «ساها» کمک می‎کند تا هر واحد و مرکزی در صورت داشتن آزمایشگاه‌ یا دستگاه‌های مناسب؛ خدماتشان را برای همه عرضه کنند. بنابراین دانشگاه‌‎ها با چنین سیستمی می‎توانند از درآمدهای غیرشهریه‌‎ خوبی برخوردار شوند.


قنبری طرح ساها را یکی از اقدامات بسیار مهم و بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه؛ بحث IT را با قدرت پیگیری می‎کند. مرکز IT استان، همکاری بسیار خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی دارد. از طرفی نرم‌افزارهایی مانند «جامعه من» در این دانشگاه در حال تولید هستند. به عبارتی نرم‌افزارها و برنامه‎هایی در حوزه IT در دانشگاه آزاد اسلامی تولید می‎شوند.»


وی تأکید کرد: «اولین واحد دانشگاهی در کشور هستیم که در زمینه توسعه و پشتیبانی پرتال ساها با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه امضا کرده‎ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته