دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 20:45

داورزنی: گره های پیش‌روی سوارکاری باید باز شود/ باید همت بیشتری در فدراسیون صورت بگیرد

مجمع سالیانه فدراسیون سوارکاری امروز با حضور معاون ورزش قهرمانی در محل آکادمی المپیک برگزار شد.
کد خبر : 158561

به گزارش گروه ورزشی آنا، مجمع سالیانه فدراسیون سوارکاری با حضور رییس فدراسیون مسعود خلیلی، معاون ورزش قهرمانی محمدرضا داورزنی و احمد گواری و رباب شهریان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


معاون ورزش قهرمانی در این مجمع گفت: «موانعی پیش روی فدراسیون‌ها وجود دارد که فدراسیون‌ها باید با رفع آن مشکلات و پیدا کردن شرایط بهتر، در جهت رشد و توسعه گام بردارند. تنظیم یک برنامه عملیاتی کار نسبتا سختی است اما شدنی است و فدراسیون سوارکاری نیز با یک برنامه و استراتژی ۴ ساله برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ که پیش رو دارد، می‌تواند به اهداف خود برسد.»


او ادامه داد: «صنعت سوارکاری در دنیا به یک صنعت اقتصادی تبدیل شده است و این باید در ایران نیز اتفاق افتد. جدی‌ترین کمکی که دولت در این حوزه می‌تواند انجام دهد این است که در این کار دخالت نکند و اجازه دهد تا باشگاه‌های خصوصی کارشان را انجام دهند. اگر ما نمی‌توانیم کمک‌های مالی و سخت‌افزاری یا زیربنایی داشته باشیم پس باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا این کارها را به انجام برسانند. با این کار بخش خصوصی در پرورش اسب و صنعت اسب پیشرفت خواهد کرد و فدراسیون نیز با کشف استعدادها می‌تواند به رشد و توسعه این ورزش در کشور کمک کند.»


داورزنی خاطرنشان کرد: «رشته‌هایی مانند سوارکاری و چوگان را نمی‌توان با سایر رشته‌ها قیاس کرد. البته سوارکاری بحثی است که اصلا قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست چون برای اسب و سوار هردو باید برنامه داشت تا بتواند در مسابقه‌های آسیایی و المپیک حضور داشته باشد.»


او در ادامه توضیح داد: «البته فدراسیون سوارکاری گره‌هایی بر سر راهش وجود دارد که باید رفع کند. یکی از این گره‌ها به حضور افراد با اسب خصوصی برمی‌گردد تا بتوانند افراد خود اسب خریداری کنند و با بهترین اسب‌ها در تورنمنت‌ها حاضر شوند یا مشکلاتی از قبیل میزبانی‌هایی که قرار است در کشور بر گزار شود همه مشکلاتی است که باید برطرف شود تا رشد این رشته در کشور شتاب گیرد.»


او به صنعت اسب اشاره کرد و گفت: «در همه جای دنیا تولید کنندگان اسب در این رشته به دنبال صنعت هستند تا بتوانند از محل فروش و صادرات آن به عنوان یک محل درآمد به آن نگاه کنند. بیشتر کشورها منبع درآمد قابل توجهی از صنعت اسب دارند. تنها در صنعت اسب بحث شرط‌بندی یا پیش‌بینی مسابقه‌ها نیست و بیشتر کشورها در صادرات و فروش اسب نیز منابع زیادی را برای دولت اندوخته می‌کنند. ما نیز باید با موانع پیش رو به این مهم دست یابیم.»


او اظهار کرد: «باید همت بیشتری در این فدراسیون صورت گیرد تا مشکلات برطرف شود. البته مشروط بر این است که فدراسیون نیز اقدامات خوبی انجام دهد. هم در اسب دوانی و هم در صنعت پرورش اسب گام‌هایی باید برداشته شود تا موفقیت حاصل شود. در صنعت اسب باید همه چیز دیده شود و اگر شخصی میلیون‌ها تومان برای اسب هزینه می‌کند توجیه اقتصادی برای آن وجود داشته باشد. فدراسیون نیز باید جایگاه خود را در سوارکاری آسیا شفاف کند و بداند که به کجا خواهد رسید و متناسب با آن سرمایه‌گذاری کند. مالکان و سوارکاران اسب نیز باید مبتنی بر این استراتژی حرکت کنند و برنامه‌ها را در این مسیر بچینند. با شناختی که از رییس فدراسیون دارم، فکر می‌کنم که این توانایی‌ها در این فدراسیون وجود دارد تا بستر لازم برای توسعه و پیشرفت این رشته فراهم شود. ما نیز در حوزه ورزش قهرمانی در کنار این فدراسیون خواهیم بود و کمک می کنیم که شرایط برای توسعه این رشته فراهمه شود و با تلاشی که در بخش خصوصی صورت می‌گیرد، فدراسیون به اهداف خود برسد.»


در ابتدای این مجمع خزانه دار و بازرس این فدراسیون گزارش هایی را ارائه کردند.


دبیر فدراسیون نیز درخصوص تمامی فعالیت های فدراسیون در سال ۹۵ و همچنین تقویم ورزشی -آموزشی و سایر برنامه های سال آینده این فدراسیون سخنانی را ارائه کرد.


در این مجمع رییس هیات همدان ضمن بیان اینکه باشگاه های سوارکاری مالیات پرداخت می کنند، گفت: «باشگاه های سوارکاری مالیات پرداخت می کنند. این باشگاه ها سرمایه زیادی را هزینه می کنند درحالی که این فعالیت ها هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد و شایسته است که باشگاه های ورزشی به ویژه سوارکاری به عنوان اماکن فرهنگی از پرداخت این مالیات ها معاف شوند.»


داورزنی معاون ورزش قهرمانی نیز در پاسخ به این رییس هیات، قول پیگیری این موضوع را داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته