دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 12:30
رئیس اورژانس تهران:

تنها 15 درصد ماموریت‌های اورژانس زیر 8 دقیقه انجام می‌شود/ افزایش موتورآمبولانس تنها راهکار رهایی از ترافیک تهران

رئیس اورژانس تهران عنوان کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه ما مکلف هستیم 80 درصد از ماموریت‌ها‌یمان را در شهر تهران به زیر 8 دقیقه برسانیم و در جاده 80 درصد از ماموریت‌ها باید به زیر 15 دقیقه برسد که در جاده‌ها به این زمان نزدیک هستیم ولی در شهر متاسفانه کمتر از 15 درصد ماموریت‌هایمان زیر 8 دقیقه است که یکی از علت‌های این امر ترافیک شهر تهران است که برای رفع این معضل ناچار شدیم تعداد موتور آمبولانس‌ها را افزایش دهیم.
کد خبر : 157461

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید اسدالله موسوی رئیس اورژانس تهران در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه شمار 238 اورژانس تهران (امیر آباد شمالی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایگاهی که امروز افتتاح شد، یکصد و پنجاه و پنجمین پایگاه اورژانس تهران است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس تهران 200 دستگاه آمبولانس و 30 دستگاه موتور آمبولانس فعال دارد، افزود:‌ ما ناچار هستیم برای غلبه بر ترافیک شهر از موتور آمبولانس‌ها استفاده کنیم یعنی عوامل با تجهیزات لازم در کوتاه‌ترین زمان لازم بر بالین بیمار حاضر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند تا نیروهای امدادی همراه با آمبولانس به محل برسند. در واقع موتور آمبولانس‌ها نقش آمبولانس‌های پیشرو را اجرا خواهند کرد به همین دلیل سعی داریم تعداد موتور آمبولانس‌ها را نسبت به آمبولانس‌ها افزایش دهیم.


رئیس اورژانس تهران عنوان کرد:‌ قرار است در سراهای محله، میادین شهر، ایستگاه‌های مترو و ... استقرار موتور آمبولانس‌ها را داشته باشیم تا فاصله زمانی بین مردم با نیروهای امدادی کاهش یابد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی‌بر اینکه چرا پایگاه‌های اورژانس افتتاح شده به صورت کانکس است، گفت: برای اینکه سرعت عمل افزایش پیدا کند و در زمان امداد رسانی وقفه ایجاد نشود استقرار خود را به شکل کانکس آغاز می‌کنیم و بعد با همکاری شهرداران به زودی این محل‌ها به یک مکان استاندارد تبدیل خواهد شد.


موسوی افزود:‌ بر اساس آمار اکنون 34 پایگاه اورژانس به صورت کانکس است و نیروها در این محل مستقر هستند.


وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما بر این است که به زودی امکانی را فراهم کنیم که بیماران در اورژانس تعیین تکلیف شوند و به محض حضور در بیمارستان به جای انتقال به بخش اورژانس پیش بیمارستانی به بخش‌های مرتبط منتقل شوند که البته در اکثر کشورهای دنیا این برنامه اجرا شده که ما نیز در تلاش هستیم برای کاهش ازدحام جمعیت در بخش‌های اورژانس پیش ‌بیمارستانی و افزایش سرعت خدمات رسانی به بیماران وضعیت بیمار را به صورت کامل در آمبولانس بررسی و تشخیص‌های اولیه انجام دهیم.


رئیس اورژانس تهران در خصوص میانگین زمان حضور نیروهای اورژانس بر بالین بیماران گفت:‌ طبق قانون برنامه پنجم توسعه ما مکلف هستیم 80 درصد از ماموریت‌ها‌یمان را در شهر تهران به زیر 8 دقیقه برسانیم و در جاده 80 درصد از ماموریت‌ها باید به زیر 15 دقیقه برسد که در جاده‌ها به این زمان نزدیک هستیم ولی در شهر متاسفانه کمتر از 15 درصد ماموریت‌هایمان زیر 8 دقیقه است که یکی از علت‌های این امر ترافیک شهر تهران است که برای رفع این معضل ناچار شدیم تعداد موتور آمبولانس‌ها را افزایش دهیم.


موسوی درباره مهم‌ترین نیاز و چالش اورژانس تهران گفت:‌ مهم‌ترین چالش اورژانس تهران ترافیک است و بیشتر نگرانی، شکایت و عمر‌هایی که از دست می‌دهیم ناشی از ترافیک است زیرا این امر باعث می‌شود ما در زمان طلایی بر بالین بیمار حاضر نشویم که این امر باعث می‌شود بیمار دچار عارضه، مرگ و یا بر اثر جا‌به‌جایی غیر اصولی توسط اطرافیان دچار مصدومات دیگر شود بنابراین ما برای حل معضل ترافیک چاره‌ای جز افزایش تعداد موتورآمبولانس‌ها نداشتیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمبولانس اورژانس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته