دانشگاه علمی کاربردی برای تکمیل ظرفیت بهمن دانشجو پذیرش میکند/ امید: گسترش کمی این دانشگاه مانع توجه به پژوهش و فناوری شده است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمیکاربردی، محمدحسین امید، سرپرست دانشگاه جامع علمیکاربردی در آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری این دانشگاه، رفتن به سوی فناوری و دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را بنای اصلی برنامههای این دانشگاه در دوره جدید مدیریت علمی کاربردی اعلام کرد.
امید به تکالیف تعیینشده در برنامه ششم توسعه کشور برای نظام آموزش مهارتی اشاره کرد و گفت: «نظام آموزش مهارتی که برعهده دانشگاه جامع علمیکاربردی، دانشگاه فنیوحرفه ای و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات غیرانتفاعی است، براساس برنامه ششم توسعه موظف شده است تا جمعیت دانشجویان مهارتی کشور از 20 درصد کل جمعیت دانشجویی کشور در ابتدای برنامه ششم را به 30 درصد افزایش دهد.»
او گفت: «جمعیت دانشجویی مهارتی کشور هماکنون زیر 20 درصد است. با این اوصاف، در سال 96 که اولین سال اجرای برنامه توسعه ششم است باید جمعیت دانشجویان مهارتی را به عدد 20 درصد برسانیم که این امر تکلیف سنگینی برای ما ایجاد میکند.»
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با ابراز تاسف از نبود اتفاقنظر درباره "دانشجوی مهارتی" در کشور، خواستار تعریف یکسان و استاندارد از این مفهوم در نظام آموزش مهارتی شد.
او افزود: «تمرکز دانشگاه علمیکاربردی بر گسترش واحدها و دورههای آموزشی در دهههای اخیر، تا حدود زیادی این دانشگاه را از توجه به پژوهش و فناوری بازداشته است اما از این پس، ظرفیت و توان دانشگاه علمیکاربردی بیشتر در خدمت پژوهش و فناوری قرار میگیرد.»
امید درباره برنامههای توسعهای دانشگاه علمی کاربردی نیز گفت: «براساس برنامه، توسعه کمی به لحاظ ایجاد مراکز جدید نداریم ولی دورهها و رشتههای جدید و مورد نیاز کشور را به طور جدی در دستور کار داریم. امسال برای اولین بار در تاریخ دانشگاه علمی کاربردی، با موافقت وزارت علوم در مرحله تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجو داشتیم و درحالیکه قبلا پذیرش دانشجوی علمیکاربردی فقط یک نوبت در سال صورت میگرفت، امسال براساس رایزنی که با شورای گسترش آموزش عالی داشتیم، مقرر شد برای رشتهها و دورههای خاص مورد نیاز کشور، در بهمن هم پذیرش دانشجو داشته باشیم.»
امید ابراز امیدواری کرد دانشگاه علمی کاربردی در مسیر تغییر و تلاش برای تبدیل به یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین از حمایتهای وزارت علوم برخوردار باشد.
انتهای پیام/