دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 13:08
در نمایشگاه CES 2017 صورت گرفت؛

رونمایی از نخستین خودروی «فارادی» و سریع‌ترین خودروی برقی جهان + ویدئو

رونمایی از خودروی SUV فارادی در نمایشگاه وسایل الکترونیک مصرفی سال 2017 با استقبال مردم روبه‌رو شد و امیدهای این شرکت به ادامه کار را بالا برد.
کد خبر : 148945

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، شرکت تکنولوژی فارادی فیوچر که بارها تلاش کرده است خودرویی الکتریکی و هوشمند بسازد، اکنون و در آستانه ورشکستگی و خروج از رقابت، امیدهای تازه‌ای یافته است.


این شرکت در نمایشگاه امسال CES خودرویی را با نام FF91 معرفی کرد که یک خودروی SUV برقی‌ است و مسافتی حدود 600 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ طی می‌کند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 2/39 ثانیه است. این خودرو سریع‌ترین خودروی برقی نام گرفته است و هدف آن نابودی شرکت رقیب یعنی «تسلا» است. FF91 از سریع‌ترین خودرو تسلا، یعنی Model S P100D، حدود 0/11 ثانیه سریع‌تر است و رکورد شتاب الکتریکی‌های جهان را در اختیار دارد.


برای آنکه FF91 کمترین مقاومت را در برابر جریان هوا داشته باشد، تمام زوایای آن‌ را به دقت طراحی کرده‌اند به خصوص قسمت انتهایی آن که شبیه فست‌بک‌هاست. فارادی فیوچر می‌گوید FF91 از مجموعه باتری 130 کیلووات ساعتی نیرو گرفته است و با استفاده از چهار پیشرانه الکتریکی نیرو را به چرخ‌ها می‌فرستد. در کل این خودرو قدرت 1050 اسب بخاری و گشتاور 1800 نیوتون متری دارد.



گفتنی است که شرکت فارادی فیوچر سه سال پیش با الهام از «مایکل فارادی»، دانشمند انگلیسی‌ای که بیش از 150 سال پیش جان دوباره به الکترومغناطیس داد، تاسیس شد. فارادی فیوچر ابتدا یک استارتاپ بود ولی با سرمایه‌گذاری کمپانی چینی LeEco جان گرفت، طوری که هم‌اکنون بیش از 1400 پرسنل دارد.


اما شرکت فارادی فیوچر اخیرا با مشکلات مالی شدید روبه‌رو شده است که حتی در پرداخت قبض برق و اجاره برخی از املاک خود نیز درمانده است. کارشناسان معتقدند در صورتی که در نمایشگاه CES2017 این شرکت موفق به جذب سرمایه و جلب نظر مردم نشود، قادر به ادامه کار تا پایان سال جاری میلادی نخواهد بود.


براساس اعلام شرکت، خودروی FF91 در نخستین ساعات رونمایی در نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس آمریکا توانست 64 هزار و 124 سفارش دریافت کند. این شرکت هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد از این سفارش‌ها به‌ صورت بدون پیش‌پرداخت و برای مدل پایه ثبت شده است و چه تعداد از آنها پیش‌پرداخت خرید قطعی 5000 دلاری را واریز کرده‌اند.


در صورتی که تمام این سفارش‌ها با پرداخت انجام شده باشد (امری بسیار بعید) این شرکت توانسته بیش از 320 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند و می‌تواند امیدوار باشد که براساس برنامه‌ریزی، خودروی خود را از سال 2018 تولید و به بازار عرضه کند.






مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته