دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

بسیاری از بانک ها احساس می‌کنند شعب فیزیکی آنها دیگر مورد نیاز نیست

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: اکنون تنها 10 درصد تراکنش‌های بانکی در شعب بانک‌ها انجام می‌شود و باقی این تراکنش‌ها به سمت شبکه‌های دیگر مانند خودپردازها و پوزهای فروشگاه و بانکداری الکترونیک منتقل شده است.
کد خبر : 147948

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، علی دیواندری شب گذشته در برنامه تیتر امشب با تاکید بر اینکه حدود 90 درصد تراکنش های بانکی در بسترهایی غیر از شعبه انجام می شود، گفت: در آینده نقش شعب بانکی تغییر می کند و از درگاه های دریافت و پرداخت به مکان هایی برای بازاریابی و فروش خدمات و مذاکره تجاری تبدیل می شود.


وی با تاکید بر اینکه دوره بانکداری در ایران به دو بخش سنتی و مدن طبقه‌بندی می‌شود، افزود: اکنون آی تی در خدمت بانکداری قرار گرفته و نحوه خدمات رسانی را تغییر و کیفیت آن را افزایش داده است.


دیواندری ادامه داد: کشور ما در زمینه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی از کشورهای پیشتاز و سرعت کارها بالا رفته اما هنوز تأثیر اساسی و بنیادی روی بانکداری ما نگذاشته است.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: برخی محصولات مانند کارت به کارت، شبکه ساتنا، پرداخت های آنی که در کشور ما وجود دارد در جهان کم است.


دیواندری با اشاره به اینکه در حال ورود به بانکداری اجتماعی هستیم، افزود: بخشی از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مالی فعال هستند و می توانند مکمل خدمات بانکداری ما باشند.


وی اضافه کرد: این شرکت ها توسط بهترین نخبگان کشور اداره می شوند.


در آینده نقش شعب بانکی تغییر می کند و از درگاه های دریافت و پرداخت به مکان هایی برای بازاریابی و فروش خدمات و مذاکره تجاری تبدیل می شود

دیواندری ادامه داد:: حجم تبادلات مالی فیزیکی در سال های گذشته بسیار زیاد و شعب بانک ها شلوغ بوده اما اکنون شعب خلوت شده و بسیاری از بانک ها احساس می‌کنند شعب فیزیکی آنها دیگر مورد نیاز نیست.


وی افزود: ضریب نفوذ عابرکارت های بانکی زیاده شده است و بیشتر افراد جامعه بیش از یک کارت بانکی دارند.


وی با بیان اینکه برخی خدمات بانک های ما از جمله کارت به کارت و ساتنا در جهان کم نظیر است، اضافه کرد: باید نوآوری در فرآیند های مدل های کسب و کار را تجربه و وارد فضای بانکداری دیجیتال شویم.


رئیس پژوهشکده پولی بانکی بانک مرکزی گفت: وضعیت ما از نظر خطرپذیری بانکداری الکترونیک و امنیت، قابل قبول است و نرم افزارهای بانکی از امنیت خوبی برخوردارند.


دیواندری با اشاره به اینکه مجموع تراکنش های بانکی ما در روز صد میلیون تراکنش است، افزود: 99 درصد دارندگان کارت، مراجعه حضوری به شعب بانکی ندارند.


وی با تاکید بر اینکه باید وارد نوآوری و فن آوری در مدل های کسب و کار شویم، گفت: هنوز از ظرفیت های فناوری ارتباطات و اطلاعات در کنار صنعت بانکداری به طور کامل استفاده نکردیم.


دیواندری با اشاره به اینکه آینده خوبی برای بانکداری الکترونیک پیش‌بینی می‌کنیم، خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ بانکداری الکترونیک در کشورمان بسیار بالا رفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته