دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1395 - 11:46
مدیرکل پشتیبانی و حمایت امور پژوهشی وزارت علوم:

راه پیشگیری از تخلفات پژوهشی نظارت بر بودجه‌هاست

مدیرکل پشتیبانی و حمایت امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نظارت بر توزیع اعتبارات پژوهشی و نحوه هزینه‌کرد آن را راهی برای جلوگیری از تخلفات دانست.
کد خبر : 131010

دکتر جلال بختیاری، مدیرکل پشتیبانی و حمایت امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «در سطح کشور 75 هزار محقق وجود دارد که همه اینها یا تدریس و تحقیق می‌کنند یا کار فناورانه انجام می‌دهند و در جشنواره پژوهشگران برتر از بین این تعداد، 10 تا 15 نفر انتخاب می‌شوند، بنابراین موضوع معنوی این اقدام بسیار مهم است.»


بختیاری گفت: «پژوهشگران برتر از سوی رئیس‌جمهوری و وزیر علوم تقدیر می‌شوند. به اعتقاد من کسی که پژوهش بسیار خوبی انجام داده باشد و به سطح علمی کشور و حتی بین‌الملل کمک کرده باشد یا اینکه پژوهش او مشکلی را حل کرده باشد، باید به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شود.»


او پیشنهاد داد برای جلوگیری از تخلفات پژوهشی باید نظارت مستمر و جدی وجود داشته باشد. بختیاری افزود: «باید بر توزیع اعتبارات پژوهشی نظارت وجود داشته باشد تا در جای مناسب خود هزینه شود. اگر ما بتوانیم این کار را انجام دهیم، قطعا تخلفات پژوهشی هم کاهش پیدا می‌کند.»


مدیرکل پشتیبانی و حمایت امور پژوهشی وزارت علوم گفت: «در حال حاضر تیم وزارت علوم، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا بودجه پژوهشی و نحوه هزینه آن با دقت نظارت شود.»


او گفت: «نباید اینگونه باشد که بودجه پژوهشی و سایر بودجه‌ها به دانشگاه‌ها داده شود و بعد از آن هیچ نظارتی نشود و فقط بگوییم یک شخص با تشخیص خودش آن را هزینه کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته