دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1395 - 10:00
نژادجواد در گفتگو با آنا اعلام کرد

ابلاغ طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در روزهای آینده

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت از ابلاغ طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی در چند روز آینده خبر داد و گفت تاکنون دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شیراز، مشهد، تهران و بهشتی این‌ طرح را اجرایی کرده‌اند.
کد خبر : 124375

دکتر جلال نژادجواد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: «روسای اداره تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور کامل در این زمینه آموزش دیدند، و در جریان این طرح هستند. این طرح برای اولین‌بار و در راستای ارتقای کیفیت پخت، توزیع و نگه‌داری غذای دانشجویان به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دانشگاه‌ها باید در حد توان و نیاز آشپزخانه‌های خود صنعتی‌سازی کنند.»


او افزود: «ما طرح یکسانی برای صنعتی‌سازی آشپزخانه‌ها به همه دانشگاه‌ها ابلاغ نمی‌کنیم بلکه هر دانشگاهی متناسب با وضعیت، فضای فیزیکی و برخی ویژگی‌های دیگر طرح مخصوص خود را برای اجرای این طرح دارند.»


مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت گفت: «ما مجموعه کشور را رصد و اطلاعات غذاخوری‌های آن‌ها را جمع‌آوری کردیم، و آن کاری که هر دانشگاه باید برای افزایش کیفیت غذا، ارتقای نحوی پخت و سرو غذا و... انجام دهد، برای هر دانشگاه به صورت جداگانه بررسی و چارچوبی براساس توانمندی‌ها، وضعیت و نیازهای هر دانشگاه تدوین شد.»


او گفت: «اجرای این طرح در هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه‌ای بین 100 تا 300میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که خود دانشگاه‌ها موظف به تامین این بودجه هستند.»


نژادجواد افزود: «قبل از این که طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تدوین شود این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی مشهد به طور کامل علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی تا حدی انجام شد و دانشگاه‌ها تجربیاتی در این زمینه دارند.»


او ادامه داد: «به عنوان مثال دانشگاه شیراز، فضای فیزیکی جدید برای توزیع مناسب غذا ایجاد کرد و امکانات پخت جدید خرید.»


نژاد‌جواد اعلام کرد پخت صنعتی برنج، استفاده از کانتین‌های دردار برای نگهداری غذا و مواردی از این دست می‌تواند بسیاری از مشکلات پخت، حمل و نگهداری غذا را حل کند.


او گفت: «تهیه کانتین‌های دردار یکی از مواردی بود که به دانشگاه‌ها توصیه شد. به علاوه توصیه شد سلف دانشگاه‌های علوم پزشکی از خط توزیع با گرمن‌کن (آون‌دار) در محل غذا‌خوری استفاده کنند تا غذایی که پخته می‌شود تا زمان توزیع گرم بماند.»


مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت افزود: «دانشگاه‌ها می‌تواند با مقداری توجه و هزینه مختصر به راحتی این کار را انجام دهند. شرکت‌هایی نیز به صورت رایگان به دانشگاه‌ها در زمینه صنعتی‌سازی آشپزخانه‌ها مشاوره رایگان درباره تعمیرات فضای فیزیکی، دستگاه‌های مورد نیاز و... به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: جلال نژادجواد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته