دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1395 - 15:13

سنگاپور ویلچرهایش را رباتیک می‌کند

دولت سنگاپور اعلام کرده است که در یک طرح ضربتی از شرکت‌های حوزه تکنولوژی خواسته است تا سال 2017 ویلچرهای رباتیک و کاملا خودکار برای خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی تولید کنند.
کد خبر : 124076

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از GovInsider، در آسیای جنوب شرقی سرعت تحولات تکنولوژی بالاتر و شدیدتر از دیگر نقاط دنیاست و جوامع این منطقه با مسائل متفاوتی نسبت به دیگر نقاط دنیا روبه‌رو هستند و راه‌حل‌های متفاوت‌‌تری برای این مشکلات آینده پیدا می‌کنند. اخیرا بخش تکنولوژی و پیشرفت‌های آی‌تی در دولت سنگاپور از شرکت‌های بخش الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی، رباتیک و هوش مصنوعی آموزش‌پذیر خواسته استت تا سال 2017 میلادی ویلچری رباتیک و تمام خودکار طراحی کند تا با هوش مصنوعی‌اش بدون نیاز به پرستارها بتواند بیماران را در مراکز درمانی و مراقبتی جابه‌جا کند.


دولت در اعلامیه خود علت این تصمیم را کمبود کادر پرستاری عنوان کرده و گفته است که پرستاران کارهای مهم‌تر و مفیدتری در مراکز مراقبتی خواهند داشت و از سوی دیگر بودجه لازم برای پرداخت دستمزد و مزایای نیروی خدماتی برای جابه‌جایی ویلچر وجود ندارد. این فراخوان از شرکت‌های حوزه تکنولوژی خواسته تا سال 2017 نسبت به عملیاتی شدن این طرح اقدام کنند و ویلچرهای مناسب را به راهروهای بیمارستان‌ها بیاورند.


کشورهای پیشرفته آسیای جنوب شرقی و در صدر آنها ژاپن, کره جنوبی و سنگاپور با جمعیت قابل توجهی از کهنسالان روبه‌رو هستند و میانگین سنی جمعیتشان در حال افزایش است. در همین حال به دلیل تمایل به تک فرزندی و خانواده‌های کم جمعیت، مساله نگهداری از سالمندان را در این کشورها به یک دغدغه آینده تبدیل کرده است که دولت‌ها به‌دنبال راه‌حل‌های مناسب برای آن هستند.


دولت ژاپن نیز در بخش رباتیک سرمایه‌گذاری‌هایی برای ساخت ربات همدم، خدمتکار و پرستار کرده است تا از این راه بتواند در آینده پاسخگوی نیاز جامعه پیر خود باشد. میانگین سنی در آسیای جنوب شرقی در حال عبور از 65 سال است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته