دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 11:02

سناتور منندز: از موضع خود برای بازنگری توافق با ایران عقب نشینی نمی‌کنم

سناتور منندز، جمهوری‌خواه اهل آریزونا تصریح کرد از موضع خود جهت لزوم بازنگری توافق نهایی هسته‌ای ایران توسط گنگره عقب‌نشینی نمی‌کند.
کد خبر : 12406

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از فاکس نیوز، سناتور باب منندز، طراح اصلی لایحه پیشنهادی مبنی بر اینکه کنگره باید توافق‌نهایی هسته‌ای با ایران را بازنگری کند، در گفت‌وگو با فاکس نیوز اظهار داشت: «بر خلاف فشارهای بسیاری که از سوی کاخ سفید جهت متوقف کردن تلاش‌های ما صورت می‌گیرد، من از موضع خود عقب نشینی نمی‌کنم».


منندز که یکی از اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنا نیز هست، گفت: «من کاملا معتقدم این وظیفه کنگره است که هر توافق احتمالی نهایی با ایران را بازنگری کند».


وی که یکی از منتقدین همیشگی سیاست‌های باراک اوباما در حوزه سیاست‌های خارجی است، از تایید این نکته که برخی مقامات کاخ سفید و یا همتایان وی در کنگره با او در این خصوص گفت‌‌و‌کرده‌اند، اجتناب کرد.


ایران و ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان فرصت دارند تا ضرب الاجل سی ژوئن به توافقی جامع و نهایی در برنامه هسته‌ای ایران برسند.


کمیته روابط خارجی سنا قرار است روز سه شنبه لایحه پیشنهادی مبنی بر لزوم بازنگری توافق نهایی هسته‌ای با ایران توسط کنگره و متمم‌های آن را به رای بگذارد. سناتور باب منندز و باب کورکر، رئیس این کمیته، این طرح را با مشارکت یکدیگر به سنا ارائه داده‌اند.


باراک اوبام، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده در صورت تاید نیز این لایحه را وتو خواهد کرد. سنا که اکنون به دست جمهوری‌خواهان آمریکا هدایت می‌شود، برای تصویب نهایی این لایحه به 67 رای نیازدارد تا وتوی رئیس‌جمهور را پشت سر بگذارد.


منندز که تا روز یکم آوریل، مسئول کمیته روابط خارجی سنا بود، به اتهام فساد مالی از این سمت برکنار شد اما وی در مصاحبه یکشنبه خود تاکیدکرد «قطعا» بی‌گناه است و «حقایق به طور کامل ارائه نشده‌اند». وی اظهار داشت که قرار است در یک دادگاه دیگر حقایق را ارائه دهد.


در دیگر سو، منندز که خود یک آمریکایی-کوبایی‌تبار است، ضمن انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما مبنی بر عادی‌سازی روابط آمریکا و کوبا، مخالفت خود با این طرح را نیز اعلام‌کرد.


وی در خصوص لزوم بازنگری توافق ایران نیز گقت کاخ سفید دو سال فرصت داشت این مسئله را بررسی کند بنابراین کنگره نیز باید 60 روز فرصت برای بازنگری در این توافق‌نامه را داشته‌باشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته