مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود؛ پررفتوآمد و بانشاط +تصاویر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این بین، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود دو مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه را یکی در داخل دانشگاه و دیگری در یکی از نقاط پرتردد شهر راهاندازی کرده است تا ارتباطی تنگاتنگ بین مردم و دانشگاه ایجاد کند.
8 صبح تا 16 و 17 تا 19:30 ساعاتی است که این مراکز به شکل حضوری و با شمارههای 32231889 و 09104895141 پاسخگوی مراجعان هستند و شماره موبایل ذکر شده با تلگرام نیز با مخاطبان خود در ارتباط است.
علاوه بر این میز برخط روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که سامانهای پاسخگو بر روی سایت اصلی دانشگاه است، همواره در ساعات اداری پاسخگویی به مخاطبان را انجام میدهد.
اما خالی از لطف ندیدیم تا با چند نفری از کارشناسانی که در این مراکز مشغول به پاسخگویی به داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفتوگویی داشته باشیم.
ندا حسنی از کارشناسان این مراکز در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود میگوید: «ایجاد مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی، گام بزرگی در راهنمایی و جهتدهی درست داوطلبان بهسوی مقصد نهایی است و این ابتکار که فکر میکنم برای نخستین بار سال گذشته از سوی روابط عمومی واحد دانشگاهی شاهرود رخ داد، الگوی خوبی برای سراسر کشور بود.»
وی با تشکر از حوزه آموزش دانشگاه که در کنار روابط عمومی در ایجاد این مراکز تلاش کرد، گفت: «بهشخصه خودم فکر نمیکردم که با ایجاد این مراکز، اینقدر با ازدحام روبهرو شویم اما بهواقع بعضی روزها با اینکه 3 نفره در این مرکز مشغول فعالیت هستیم، اما باز هم آمار بالای مراجعهکنندگان بعضی اوقات مشکلساز میشود.»
حسن هوشنگ از دیگر مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز طرح ایجاد مراکز مشاوره را بسیار مثبت ارزیابی میکند و میگوید: «هیچگاه اثربخشی مذاکره رودررو با مخاطب نمیتواند جایگزینی داشته باشد و من شاهدم اکثر مراجعهکنندگان نمیدانستند دانشگاه آزاد اسلامی چنین قابلیتهایی دارد.»
حسین محمدیان هم که خود مسئول برنامهریزی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است، مساعدت دانشگاه را در زمینهٔ راهاندازی مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی بسیار خوب توصیف میکند و میگوید: «رئیس و هیات رئیسه دانشگاه به ایجاد این مراکز اعتقاد زیادی دارند و علاوه بر اینکه بلافاصله با پیشنهاد روابط عمومی و آموزش دانشگاه برای ایجاد این مراکز در داخل شهر و دانشگاه با همه تجهیزات موافقت کردند، بلکه حمایتهای لازم هم شد.»
این نظرات و رضایتمندی داوطلبان در ایجاد ارتباط لازم در مراکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، نشاندهنده طرح موفقی است که این بار با پشتیبانی روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به ثمر نشست و گامی مؤثر برای روزهای خوش برای واحدهای دانشگاهی بود و مطمئناً از این پس دیگر مؤسسات آموزشی نیز به دنبال چنین طرحهایی خواهند رفت و آنوقت سیستمی موفق است که برای سالهای آتی خود طرحهایی ابتکاری و نوآورانه داشته باشد.
گزارش: سید امیررضا حسینینژاد - خبرنگار آنا در شاهرود
انتهای پیام/