دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 09:11
واکنش به صحبت‌های رئیس کمیته آموزش فدراسیون دو ومیدانی

مربی لیلا رجبی : با لابی‌گری اسم مرا خط زدندتا جای خودشان باز شود/ مربیان سواد ندارند و تنها رئیس کمیته آموزش باسواد است؟!

مربی اختصاصی لیلا رجبی به صحبت های نعیما خواجوی رئیس کیمته آموزش واکنش نشان داد.
کد خبر : 103279

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی آنا، تیم دو‌و‌میدانی با کسب 10 سهمیه باید چند روز دیگر در بزرگترین رویداد جهان حاضر شود. لیلا رجبی تنها بانوی المپیکی باید در این رقابت سخت به میدان برود. رجبی که سابقه حضور در المپیک لندن را داشت این بار هم برای دومین بار راهی المپیک می‌شود. اما نکته جالب این است که در این مدت باقی‌مانده تا المپیک، کمیته ملی المپیک به فدراسیون دو‌و‌میدانی پنج سهمیه برای حضور مربیان همراه با ورزشکاران داد اما فدراسیون تصمیم گرفته که نعیما خواجوی، رئیس کمیته آموزش را به جای مربیان به ریو اعزام کند.


خواجوی در صحبت‌هایش با خبرگزاری آنا مدعی شد که مربیانی در سطح و اندازه تیم‌ملی نداریم و کسی باید به المپیک اعزام شود که به زبان انگلیسی مسلط باشد. بعد از این صحبت‌ها پیمان رجبی که نامش به عنوان مربی در لیست اولیه فدراسیون دو‌و‌میدانی برای اعزام به ریو آمده بود و حتی به کمیته بین‌المللی المپیک برای اندازه‌گیری کت و شلوارش رفته بود، واکنش نشان داد.


رجبی در مورد صحبت‌های نعیما خواجوی مبنی‌ بر اینکه مربی در حد و اندازه تیم‌ملی در ایران وجود ندارد اظهار کرد: «در وهله اول رئیس کمیته آموزش نه تنها به من بلکه به تمامی مربیان ایران توهین کرده‌ است. ورزشکار من 12 ماه پیش سهمیه المپیک را کسب کرد. اگر من در حد و اندازه تیم‌ملی نیستم پس چه کسی لیلا را راهنمایی کرد که توانست سهمیه المپیک را کسب کند. متاسفانه خواجوی همیشه عنوان می‌کند که خودش بهترین است در حالی که اگر او تجربه بالایی در دوومیدانی داشت چرا حتی یک شاگرد هم نداشت که بتواند سهمیه المپیک بگیرد.»


وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش به تسلط نداشتن به زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: «رئیس کمیته آموزش عنوان می‌کند که مربیان ما به زبان انگلیسی تسلط ندارند و نمی‌توانند در ریو حضور داشته باشند. در حالی که همه ورزشکاران و مربیانی که قرار است به المپیک بروند کسانی بودند که سال‌ها در بازی‌های آسیایی، مسابقات المپیک و جهانی شرکت کرده‌اند و تا حدودی مسلط به صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند. ضمن اینکه 6 ماه پیش مشخص بود که هر ورزشکار در کجا مسابقه می‌‌دهد و حتی کتاب‌هایی هم در اختیار افراد گذاشته می شود تا اگر کسی مشکلی از بابت زبان انگلیسی دارند به آن کتاب‌ها مراجعه کنند. بنابراین نیاز نیست ورزشکار یا مربی تسط کامل به زبان انگلیسی داشته باشد. ضمنا مگر همه مربیان بی سواد هستند و تنها رئیس کمیته آموزش سواد دارد؟!»


مربی لیلا رجبی در ادامه عنوان کرد:‌ «من در ابتدا اسمم جزو لیست اولیه فدراسیون دو‌و‌میدانی برای اعزام بود و حتی به من اعلام کردند به کمیته ملی المپیک بروم تا آنجا سایز کت و شلوارم را اندازه بگیرند. مگر می‌شود اسم من در لیست اولیه باشد اما بعد از آن نام من را خط بزنند. قانون المپیک این گونه است زمانی که 10 سهمیه المپیک توسط ورزشکاران کسب می‌شود، 5 مربی هم همراه آنها به المپیک اعزام می شود. با لابی‌گری اسم من را خط زدند تا جا برای اسم خودشان باز شود. مدیرکمیته آموزش بالاترین حقوق را از فدراسیون دریافت می‌کند اما این مربیان بودند که در سرما و گرما در کنار ورزشکاران‌ بودند تا آنها سهمیه المپیک کسب کنند.»


سرمربی لیلا رجبی در پاسخ به اینکه عدم‌حضور او به عنوان سرمربی شاید به علت افت رکوردهای لیلا رجبی بوده، عنوان کرد: «مگر حسن تفتیان، رضا قاسمی و حتی احسان حدادی هیچ‌کدام از آنها افت نداشتند؟ احسان حدادی یکی از امیدهای اول کاروان ایران برای کسب مدال بود ولی حالا افت کرده است. چطور فدراسیون دو مربی سرعت را به ریو اعزام می‌کند در صورتی که هرکدام از اینها می‌توانند کار دیگری را انجام دهند و اصلا به حضور هر دوی آنها نیازی نیست، اما در پرتاب هیچ مربی اعزام نمی‌شود؟»


وی در پاسخ به این سوال که در المپیک لندن هم همین شرایط وجود داشت، اظهار کرد:« بله در المپیک لندن هم لیلا رجبی تنها بود منتها تفاوتش این بود که در المپیک لندن یک مربی بلاروسی وجود داشت که دوست لیلا بود و به او کمک می کرد اما امسال دیگر هیچ کسی نیست و لیلا رجبی باید تک و تنها با 14 مرد به برزیل اعزام شود. حتی فدراسیون یک بانوی دیگر را هم اعزام نمی کند که حداقل او تنها نباشد. چطور برای اینکه بانوان به سالن های والیبال بروند جلوی وزارت ورزش تجمع می کنند اما یک زن را همراه با 14 مرد به ریو اعزام می کنند؟!»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته