دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1398 - 13:55

علایی ///////////

////////////
کد خبر : 429081

توضیح بفرمایید که عملیات خود را از کی شروع کردید، چند نفر راهنما هستند و چه خدماتی ارائه می‌دهید؟


- دو سه ماهی هست که کار ما شروع شده. مجموعه ستاد فعالیت‌های‌شان را شروع کردند چون خیلی از این کارها یک بسترسازی‌هایی می‌خواهد که در زمان باید اتفاق بیفتد. لذا اولین کاری که کردند بستر را برای ثبت‌نام کسانی که علاقه‌مند هستند امسال به‌عنوان خادم ثبت‌نام کنند، مهیا کردند. بستر فضای مجازی‌اش آماده شد، جلساتش برگزار و اعلام شد و برای ثبت‌نام اقدام کردند. ما تعداد محدودی را می‌خواهیم ولی متقاضیان نسبتاً زیاد بودند، چیزی حدود پنج هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که با استفاده از فیلترهای مختلف توانستیم تعداد مورد نظر خودمان را بگیریم. منتهی یکی از نکاتی که راجع به خادم‌های ما که ثبت‌نام می‌کنند مهم است این است که هزینه رفت و آمد را خودشان می‌پردازند. فقط هزینه‌های ستادی مثل جلیقه و ... البته اینها را هم تقریباً خودشان تأمین می‌کنند. آنجا خورد و خوراک و ... با مجموعه ماست که از طریق میزبان‌های امام حسینی(ع) در آنجا تأمین می‌شود. لذا ثبت‌نام انجام شده، الان آماده اعزام هستند. شانزدهم إن‌شاءالله از طریق مرز مهران عازم نجف خواهند شد، هفدهم نجف هستند، شب را آنجا می‌مانند، هجدهم إن‌شاءالله در طول مسیر توزیع شده و از هجدهم ایستگاه‌های ما فعال می‌شوند. از خود نجف، طول مسیر و خود کربلا، نزدیک 70 تا 80 ایستگاه داریم که الان یک تیم جلوتر رفته، ایستگاه‌ها را نصب کرده، مقدمات ایستگاه‌ها را فراهم کرده و این نفرات برای انجام مأموریت‌شان به آنجا می‌روند و از هجدهم در ایستگاه‌های‌شان مستقر شده و إن‌شاءالله به عنوان خادم زائر انجام وظیفه می‌کنند.


چه خدماتی ارائه می‌دهید؟


- ستون فقرات خدمت ما مربوط به گم‌شدگان و مفقودین است. منتهی هم نرم‌افزارمان این هست، هم نقشه‌مان این هست، هم آموزش‌هایی که خادم دیده که چگونه افرادی را که گم شده‌اند، چون افراد گم‌شده که همین‌جور دارند می‌گردند، خادم با توجه به آموزش‌هایی که دیده بلافاصله متوجه می‌شود و می‌رود سراغش تا راهنمایی‌اش کند. در کنار این موضوع، خدماتی مثل نقشه‌ای که عرض کردم، نقشه‌ای داریم کامل که تمام نقاط مورد نیاز زائر را به‌اصطلاح پوینت‌گذاری کرده و به روز است و در اختیار زائرینی که در مقاطع مختلف هستند راهنمایی‌شان می‌کند. در اپلیکیشن و نرم‌افزار ما هم این نقشه وجود دارد و حتی خود زائر می‌تواند این نقشه را به روز کند. در طول مسیر، می‌بیند محلی که در نقشه است فرض کنید 100 متر جابه‌جایی دارد، اصلاح می‌کند، ادمین ما نگاه می‌کند و اگر درست باشد، بر اساس نظر زائر نقشه را اصلاح می‌کند. یک‌سری ابزارهای کمکی دارد از قبیل محل صرافی‌ها، محل هتل‌ها، کلاً محل‌های مورد نیاز یا نیاز زائر به بعضی از چیزهایی که در طول مسیر محتاج آنها می‌شود، اینها را در اپلیکیشن برای آنها مهیا کرده‌اند. دفترچه یادداشت دارد، تبدیل واحدهای پولی دارد، در مورد ایستگاه‌هایی که خدمات حمل و نقل ارائه می‌کنند، اطلاعات می‌دهد. زاتر به راحتی می‌تواند از اپلیکیشن ما (چون اطلاعاتش را به روز می‌کنند) متوجه شود که در سفری که می‌خواهد بکند، الان اگر به پایانه کربلا برود ماشین هست یا نه و الان قیمتش در آنجا چند است. این اطلاعات و سایر موارد، به روز در اپلیکیشن در اختیار زائر قرار می‌گیرد. خدمت دیگری که ارائه می‌کنیم، یک مرکز پاسخگویی داریم که حدود 30 تا 40 نفر در آنجا مستقر می‌شوند و با شماره‌ای چهار رقمی، زائران و هر کسی می‌تواند با این مرکز ارتباط برقرار کرده و نیاز به اطلاعاتش را توسط این مرکز پاسخگویی رفع کند. یک مرکز مفقودین در کربلا داریم که آنجا توسط بانوان ما اداره می‌شود و برای گم‌شدگان است. البته به‌صورت مشترک با خود عراقی‌ها است. اصل مدیریتش مربوط به عتبه کربلاست و ما به کمک آنها هستیم. فقط بانوان ما در آنجا امسال خدمت می‌کنند و مفقودین را راهنمایی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته