دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نکونام: هیچ تیمی مشکل ما را ندارد!/ نمی دانم چرا سمیعی لفت می دهد، سقف بودجه مشکل من نیست

کد خبر : 929167
02 شهريور 1403 - 22:25
سرمربی تیم استقلال گفت: اگر ساده انگاری نمی کردیم باید این بازی را با اختلاف دو گل می بردیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی با ملوان گفت: روی اشتباه فردی در ابتدای بازی گل خوردیم، در ادامه فشار آوردیم و گل تساوی را زدیم. می‌توانستیم نیمه اول بازی را ببریم، اما شانس نداشتیم و در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم. در شروع نیمه دوم و با جابه‌جایی نفرات سوار بازی شدیم. می‌دانستیم حریف با سیستم 1-5-4 دفاع می‌کند و دنبال ضد حمله و اشتباه ما است. در صحنه گل دوم ملوان، قبل از آن برای ما کرنر شده بود. ساده گرفتن حریف باعث شد گل دوم را دریافت کنیم. در کمال ناباوری در شرایطی که دنبال گل دوم بودیم، گل بد و بچگانه‌ای خوردیم.

نکونام ادامه داد: بعد از این گل، با تعویض‌هایی که انجام دادیم توانستیم نبض بازی را در اختیار بگیریم. اگر بدشانس نبودیم با اختلاف دو گل می‌بردیم. خیلی خوب بازی کردیم. دیدید چقدر با کیفیت بازی کردیم، آن هم در شرایطی که اندونگ، کاکوتا، سامان فلاح و زبیر نیک‌نفس را روی نیمکت داشتیم. استفاده از بازیکنان ریسک بود چون ممکن بود مصدوم شوند. آرمان رمضانی پایش گرفت و می‌خواستم تعویض کنم ولی فوروارد تخصصی ما بود و مجبور شدم او را در زمین نگه دارم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: بلانکو از روز اول با تیم تمرین کرده و با شرایط تیم آشناست اما متأسفانه کارش را درست نکردند. با فرشید سمیعی صحبت کردم که کارش درست شود ولی این اتفاق نیفتاد. هر امتیاز مهم است و باید نفرات را در اختیار داشته باشیم. هیچ تیمی شرایطی مثل ما ندارد. اول فصل گفتم با توقف لیگ به خاطر بازی‌های تیم ملی امیدوار هستیم ابوالفضل جلالی برسد و امیدوار باشیم تیم کاملی در اختیار داشته باشیم. از تیمم راضی هستم و به غیر از اشتباهات فردی فوق‌العاده بازی کردیم. ضربات ایستگاهی و کرنر متعددی داشتیم و در دیداری که باید سه امتیاز می‌گرفتیم با ساده‌اندیشی امتیاز از دست دادیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم و هواداران نیز لدت بردند.

نکونام در واکنش به اظهارات مازیار زارع، سرمربی ملوان مبنی بر اینکه استقلال تا صبح هم حمله می‌کرد، نمی‌توانست به ملوان گل بزند، گفت: در مورد بازی سوال کنید نه شخص.

وی افزود: فقط از این ناراحتم در بازی که باید ۳ امتیازش را می‌گرفتیم ساده اندیشی به ما ضربه زد و نتوانستیم برنده شویم ولی به بازیکنان تیم خسته نباشید می‌گویم. بهترین بازی را انجام دادند و واقعا از آنها ممنون هستم. امیدوارم در بازی‌های بعد بتوانیم با تیم و شرایط کامل به مصاف حریفان برویم.

سرمربی استقلال گفت: وقتی تیم گل می‌خورد، کل تیم مشکل دارد. گلی که خوردیم نفرات هجومی‌مان در دفاع بودند، چون برای ضربات ایستگاهی رفته بودیم. قطعا شکلمان بهتر می‌شود، چون تیم ما کامل نبوده و شرایط خوبی نداشتیم. اگر از روز اول تیم کامل بود و کنار هم تمرین می‌کردند قطعا بهتر بود.

وی افزود: توقف بازی‌های ملی هم خیلی به ما کمک می‌کند. برای آسیا آماده می‌شویم که تیم کاملی داشته باشیم. می‌دانید آنجا رقبا چه شرایطی دارند. فقط نگران میزبانی هستیم. میزبانی در آزادی برای ما نعمت است. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم آنجا بازی کنیم.

نکونام درمورد داوری این مسابقه، عنوان کرد: ناظمی خیلی خوب قضاوت کرد ولی نیمه اول ۵ دقیقه و نیمه دوم ۶ دقیقه وقت اضافه گرفتند. نیمه دوم ۱۲ دقیقه وقت اضافه داشت. تا حمله می‌کردیم گلرشان می‌خوابید. صددرصد با برنامه بود. بازی قبل هم دیدیم. خودش یک پاس بلند نمی‌داد، چون قطعا مصدوم بوده، اگر بازیکن مصدوم باشد و نتواند بازی کند برایش آرزوی سلامتی می‌کنیم. دوست نداریم سلامتی کسی به خطر بیفتد ولی امروز وقت تلف کردن همه را عصبی کرد.

وی افزود: زیر ۱۰ دقیقه وقت اضافه نداشت. بازیکن می‌خواهد بیرون بیاید به او می‌گویند نیا، وسط زمین می‌رود به او می‌گویند بخواب تا برانکارد از زمین خارج شوی! گلرشان بلند می‌شود از روی نیمکت می‌گویند بخواب! اصلا مخالف این کار‌ها نیستم. شاید من هم روزی نیاز داشته باشم این کار را انجام بدهم. قبلا هم انجام دادم. مهم نیست، چون می‌گویم زور تیمم نرسید و باید وقت تلف می‌کردم ولی امروز گلر ملوان خیلی وقت تلف کرد و مهمتر از آن داور خیلی کم وقت تلف شده گرفت علیرغم اینکه قضاوت خیلی خوبی داشت.

سرمربی استقلال درخصوص اینکه ترکش‌های مدیریت قبل مانند الحاقیه قرارداد بلانکو همچنان به تیمش ضربه می‌زند، گفت: جلالی اولین روزی که با ما تمرین کرد مصدوم شد. به او گلایه کردم، چون بازیکن در دوران استراحت باید حرفه‌ای باشد، تمرین کند و سالم به تمرین بیاید.

وی افزود: اگر ۲ هفته یا یک ماه بعد مصدوم شود مشکلی نیست. وقتی روز اول مصدوم می‌شود یعنی در تعطیلات فقط خورده و خوابیده و حرفه‌ای رفتار نکرده. این را به خودش گفتم. ازروز اول جلالی را نداشتیم. بلانکو را داشتیم. با تیم تمرین کرده و مهاجم هدف ما بوده، روز قبل از بازی شمس آذر فهمیدیم نمی‌تواند بازی کند. این خیلی برای ما سنگین بود. آرمان رمضانی دیر اضافه شد ولی همینکه کنار ما بود برایمان جای خوشحالی دارد.

نکونام تصریح کرد: نیاز به بازیکن داریم. بازیکن را نمی‌خواهم به خانه‌ام ببرم. الان دفاع راست نداریم. نمی‌دانم سیمعی چرا هرچه می‌گویم لِفت می‌دهد! باید هرچه سریعتر اقدام کند. الان ۲ هفته از لیگ گذشته است. کدام یک از مدعیان قهرمانی مشکل دارند؟ دیروز دیدید دو تیم کامل در زمین بودند. ما دوباره همان داستان‌های سقف بودجه و ... را داریم. روزی با شهریاری و سمیعی صحبت کردم. شهریاری صحبت خیلی خوبی انجام داد و به سمیعی گفتم سقف بودجه مشکل من نیست.

سرمربی استقلال گفت: ببینید امسال بازیکنانی که گرفتم تاپ هستند یا نیستند. برای بازیکن گرفتن باید ارتباط خیلی خوبی داشته باشید. ارتباط احساسی داشته باشید و با آنها رفیق باشید. پارسال هم می‌توانستیم با همین بازیکنانی که امسال آمدند تیم را ببندیم. پارسال به من گفتند کهکشانی، بازی‌های رسانه‌ای بود. می‌خواستند تیم ما را اذیت کنند و بزنند. از همه مهمتر از درون تیم‌مان داشتند ما را خراب می‌کردند. الان چرا همه بازیکنان می‌آیند و همه تیم‌ها بازیکن می‌گیرند؟ مشکلاتی داریم که باید زود حل شوند.

وی تصریح کرد: با این شرایط بازی مقابل الهلال و النصر خیلی سخت است. ۱۸ بازیکن روی نیمکت می‌آوریم که ۲ بازیکن زیر ۲۱ سال هستند. بازیکن زیر ۲۱ سال آمادگی بازی در لیگ برتر را ندارد مگر اینکه استثنا باشد که فوتبال ما الان از این شرایط خالی است. جا افتادن این بازیکنان در تیم‌های بزرگ سخت است. این تصمیمات به وفتبال ما ضرر می‌زند. امیدوارم فوتبال کشور ما شرایط خوبی داشته باشد.

نکونام درمورد اینکه حواشی هفته گذشته چقدر روی تمرکز تیم تاثیر داشته، گفت: درمورد بازی سوال کنید.

وی درمورد اینکه شایعاتی مبنی بر جدایی زیلیکیچ و ماندن منتظر محمد وجود دارد، عنوان کرد: شایعه!

سرمربی استقلال درمورد اینکه مخالف برگزاری بازی در قزوین بودند و حاضر بودند بدون تماشاگر در شهر قدس بازی کنند، گفت: مسافرت سخت است. درست است قزوین نزدیک تهران است ولی تیم دیروز ۹.۳۰ صبح آمده، کار‌ها را انجام دادیم تا برسیم اینجا شده ۳ بعد از ظهر، یعنی در این مدت تیم در رفت و آمد بوده، اگر تهران باشد تمرین می‌کنیم و مستقیم به هتل می‌رویم. وی افزود: دوست داشتیم شهرقدس بازی کنیم به خاطر خستگی مسیر، الان باید ۲ ساعت برگردیم و تیم فردا تمرین دارد. مسافرت به تیم ضربه می‌زند و در دراز مدت اثراتش را می‌بینیم که بازیکن مصدوم می‌شود. باید این اتفاقات را پیش بینی کنیم.

سرمربی استقلال درمورد رامین رضاییان گفت: او بازیکن بزرگی است به خاطر همین جذبش کردیم. با رامین همبازی بودم. می‌دانستم آینده خوبی دارد. خوشحالیم که کنار ما است و بهترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر
هلدینگ شایسته