دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 14:33
در دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

انتقاد مجتبی شاکری از طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر/ عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر: اکران آثاری از مکاتب مطرود هنری در تابلوهای شهر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر گفت: این طرح فاقد توجیه فنی، اقتصادی و محتوایی است و در برخی از موارد آثاری از مکاتب مطرود هنری را به نمایش گذاشته است.
کد خبر : 87982

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی شاکری، در تذکر پیش از دستور دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به نمایندگی از شورای شهر در شورای تبلیغات محیطی شهرداری حضور دارد، اظهار کرد: در دوره مدیریت قبلی زمان جلسات این شورا به نحوی تنظیم می‌شد که به دلیل برگزاری جلسه شورای شهر امکان حضور نداشتم. البته در این دوره رویه اصلاح شده و کارهای قابل‌دفاع بسیاری صورت گرفته که اجرای کمپین کار و تلاش از آن جمله است.


وی با انتقاد از طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر اضافه کرد: جای نگارخانه کنار بزرگراه که خودروها با سرعت عبور می‌کنند و تنها چند ثانیه فرصت رؤیت آثار هنری را دارند، نیست. مکانی که دچار آلودگی صوتی و هواست جای مناسبی برای تجمع مردم و تماشای آثار هنری نیست و اعتراض فرهیختگان به این طرح بجاست.


شاکری با تاکید بر اینکه راسته‌های فرهنگی و بوستان‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای توقف و تامل در آثار هنری باشند، اضافه کرد: فضای نگارخانه توأم با سکوت و یا موسیقی ملایم است و تعداد آثار به نمایش گذاشته نیز با مخاطبان هماهنگ است. بنابراین نصب یک‌هزار تابلو در سطح شهری به وسعت تهران موجب تاثیرگذاری در ذائقه مردم نمی‌شود.


وی اضافه کرد: اگر مردم بدانند که برای اجرای این طرح چه میزان هزینه شده و اطلاعات صحیح در این رابطه دریافت کنند، قطعا نسبت به آن موضع خواهند داشت.


شاکری با بیان اینکه سال گذشته هم درباره این طرح مواردی را تذکر دادم، عنوان کرد: اگرچه 15 درصد فضاهای تبلیغی شهر در اختیار شهرداری قرار دارد، اما این به معنای مفت و رایگان بودن نیست. شهرداری باید متناسب با گفتمان‌هایی که لازم است از این ظرفیت‌ها استفاده کند.


این عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد لوح فشرده آثار به نمایش درآمده در اختیار اعضای شورا قرار گیرد تا همه امکان ارزیابی دقیق محتوای آنها را داشته باشند و در این رابطه گفت: باید ارزیابی شود که اساسا چه تعداد از این آثار قابل فهم هستند. برخی آثار اکران شده از مکاتب مطرود هنری انتخاب شده و هیچ مفهومی ندارد.


شاکری در عین حال تاکید کرد که شخص خاصی را در این تذکر نشانه نگرفته و تصمیم در رابطه با طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر را تصمیمی نادرست می‌داند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عضویت 10 عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 گفت: با وجود اینکه مثلث دولت، قوه‌قضائیه و شورای شهر تلاش می‌کنند، اما در‌عین‌حال این کمیسیون به داروی بی‌خاصیت برای ساخت‌وسازها تبدیل شده است.


وی توضیح داد: با وجود تلاش‌های این کمیسیون جرائم آنقدر اندک است که ساخت‌وسازها با پرداخت جریمه ادامه دارد و ارزش افزوده نیز ایجاد می‌کند.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم به ساخت‌وسازهای بی‌قاعده در شهر که با پرداخت جریمه توسط اشراف صورت می‌گیرد، معترض هستند، خواستار صدور بیانیه مشترکی توسط اعضای شورای شهر در این کمیسیون شد تا تکلیف خود را در حوزه ساخت‌وسازها با مردم روشن کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته