دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 11:17
پدر و مادرها نگران دسترسی فرزندان‌شان به آموزش عالی هستند

اعتراض والدین به تغییر شیوه پذیرش دانشجو در چین

اعتراض‌ به تغییر شیوه پذیرش دانشگاه‌های چین امروز به چهارمین استان این کشور هم رسید. آموزش عالی در چین یکی از مهم‌ترین مسائل طبقه متوسط چینی است و آن‌ها حالا نگران تغییرات شیوه پذیرش هستند.
کد خبر : 87949

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از فایننشیال‌تایمز، پذیرش در دانشگاه‌ و دسترسی فرزندان به آموزش عالی یکی از مهم‌ترین مسائل برای پدرها و مادران چینی طبقه متوسط است.


براساس پست‌هایی که در ویبو، نسخه چینی توئیتر منتشر شده است، مردم در بوادینگ، استان هبی، تجمع کرده‌اند که از وزیر آموزش بخواهند برنامه کاهش ظرفیت‌هایی که برای بومیان هر استان در نظر گرفته می‌شود را متوقف کند. این پست‌ها حاوی تصاویری است که والدین چینی را بیرون اداره دولتی آموزش این استان نشان می‌دهد که خواستار «عدالت» هستند.


اعتراض‌های مشابهی در روزهای گذشته در ایالت ژنگ‌ژو، مرکز استان هنان هم رخ داده بود. والدین در هفته‌های اخیر به خیابان‌های شهرهای ایالات هوبی و جیانگ‌سو هم آمده بودند.


دانشگاه‌های چینی درصد مشخصی از ظرفیت‌های خود را به دانش‌آموزان استان خود اختصاص می‌دادند که با امتحان سالانه‌ای مانند کنکور به دانش‌آموزان داده می‌شد. وزارت آموزش چین در تلاشی برای افزایش دسترسی دانش‌آموزان غیربومی به آموزش عالی، به دانشگاه‌های بسیاری از ایالات پرجمعیت چین دستور داده است که این سهمیه‌ها را کاهش دهند.


این تصمیم با واکنش فوری والدینی مواجه شده است که فرزندانشان متضرر می‌شوند. آن‌ها در ایالت هنان هم‌چنین نامه‌ای به شورای استانی نوشته‌اند و از آن‌چه تبعیض در دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌های برتر این کشور خوانده‌اند شکایت کرده‌اند. آن‌ها نوشته‌ بودند که دانشگاه پکینگ در پکن از هر 8900 متقاضی استان هنان یک نفر و از هر 325 متقاضی استان بیجینگ یک نفر را پذیرش می‌کند.


والدین چینی که در بائودینگ تجمع کرده بودند هم می‌گفتند این که دولت سه منطقه مرکزی را یکپارچه کند و به دیگر استان‌ها اجازه استفاده از دانشجویان بومی را ندهد ناعادلانه است.


در مقابل سخنگوی وزارت آموزش چین، تغییر شیوه پذیرش دانشگاه‌ها را به نفع دانشجویان دانسته و از پدر و مادرها خواسته به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پکن چین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته