دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 10:06

حضور بازیگر و کارگردان «ابد و یک روز» در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد/ روستایی: در کمپ‌ معتادان مطالب زیادی فراگرفتم

فیلم سینمایی «ابد و یک روز» با حضور کارگردان و عوامل اجرایی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد
کد خبر : 82096

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرکرد، سعید روستایی کارگردان فیلم سینمایی ابد و یک روز در جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی ابد و یک روز در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با بیان اینکه جوایز جشنواره فجر قاعده‌مند نیستند، اظهار داشت: «تعداد جوایز جشنواره پیش‌بینی نشده و ممکن است یک فیلم خوب حتی یک سیمرغ هم دریافت نکند.»


وی با اشاره به ایده فیلم افزود: «ایده فیلم برگرفته از موقعیت‌ها و موضوعات مختلف است که توضیح آن سخت است.»


کارگردان ابد و یک روز بیان کرد: «ایده فیلم به یک مستند برگرفته از زندگی یک دختر و پسر معتاد است که قصد فروش بچه خود را داشتند که در کمپ‌هایی که به دنبال دختر بودم مطالب زیادی را فراگرفتم.»


روستایی با اشاره به موضوع فیلم بیان کرد: «موضوع فیلم حول محور دختری به نام سمیه است که با توجه به دغدغه‌های سمیه خُرده ‌روایت‌هایی حول محور این شخصیت بیان می‌شود.»



وی افزود: «هدف فیلم نشان دادن زندگی انسان‌ها و نه تعریف کردن یک قصه و توجه به علت و معلول‌ها.»
کارگردان ابد و یک روز با اشاره به نقدهای منتقدان گفت: «از نقد خوشحال می‌شوم اما برخی از منتقدان بدون توجه به ساختار و محتوا فیلم ابد و یک روز را نقد می‌کنند که توجهی به آن‌ها نمی‌کنم.»


روستایی با بیان اینکه در زمان نگارش فیلم به بازیگران فکر می‌کردم، بیان کرد: «بازیگران از مهدی قربانی تا پیمان معادی باهوش بودند و کار با آن‌ها آسان بود.»



وی با اشاره به نام فیلم گفت: «درباره نام فیلم خیلی دوست ندارم صحبت کنم، معنی و مفهوم آن در فیلم مشخص است و نیاز به توضیح ندارد.»


معصومه رحمانی بازیگر نقش «لیلا» در توضیح شخصیت لیلا گفت: «ارتباط این شخصیت با اطرافیان قطع شده و افسرده و ناامید است.»


وی بیان کرد: «شخصیت لیلا، یک شخصیت کاملاً بی‌تفاوت نیست اما از تغییر نا‌امید شده است.»


محسن نصرالهی طراح صحنه فیلم ابد و یک روز با اشاره به نحوه ساخت لوکیشن فیلم گفت: «لوکیشن فیلم توسط عوامل فیلم در مدت یک ماه ساخته شد که تک تک قسمت‌های آن برگرفته از جاهای مختلف است.»


در خلاصه داستان فیلم آمده است: سمیه (پریناز ایزدیار) دختر جوانی است که قرار است به زودی به عقد مردی افغان درآید. اما سمیه برای انتخاب این وصبت مردد است، چراکه وضعیت خانه‌ای که در آن قرار دارد تا حدود زیادی به او وابسته است. وی مادر پیر و از کار افتاده‌ای دارد و البته برادران و خواهرانی که همواره در حال نزاع با یکدیگر هستند و...


کارگردان این فیلم سعید روستایی، متولد سال ۱۳۶۸ در تهران و فارغ التحصیل کار‌شناسی سینما از دانشگاه سوره است. روستایی پس از ساخت چند فیلم کوتاه، با فیلم «ابد و یک روز» توانست نام خود را مطرح کند و در اولین ساخته سینمایی‌اش جایزه سیمرغ بهترین کارگردانی، بهترین کارگردانی نو و بهترین فیلمنامه را از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر دریافت نماید.



درباره فیلم «ابد و یک روز»:


«ابد و یک روز» داستان تکراری و شنیده شده‌ای دارد که پیش از این بار‌ها توسط فیلمسازان دیگر دستمایه ساخت یک فیلم بلند سینمایی شده است. داستان خانواده‌ای از طبقه پائین شهر که قرار است با ورود یک خواستگار و مسائلی که پیرامون این اتفاق رخ می‌دهد، تماشاگر را به دنیای تاریک این خانواده هدایت کند و زندگیشان را مقابل دیدگان مخاطب قرار دهد.


اما تفاوت عمده «ابد و یک روز» با دیگر آثاری که در این حال و هوا ساخته شده‌اند در این است که اینبار کارگردان به خوبی شخصیت‌های داستان و جغرافیایی که داستان در آن رخ می‌دهد را شناخته است. سعید روستایی با تسلطی که به ندرت می‌توان در یک کارگردان ۲۶ ساله جستجو کرد، شخصیت‌های پر تعداد داستانش را به حدی خوب و درست پرورش داده که مخاطب را به راحتی با خود همراه می‌نماید و درد‌ها و ناراحتی‌های آنان تبدیل به درد ذهنی مخاطب در هنگام تماشای فیلم می‌شود.


در این نشست که به همت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام و همکاری معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد؛ از کارگردان فیلم و عوامل اجرایی تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته