دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 17:36

سورنا ستاری : فرهنگ فروش نفت و گاز، نوآوری، خلاقیت و اعتماد به نفس را از ما گرفته است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‌شود، گفت: نفت و گاز تنها سرمایه کشور ما نیست و ما باید بدانیم فرهنگ فروش نفت و گاز کارآفرینی، نوآوری، خلاقیت و اعتماد به نفس را از ما گرفته است.
کد خبر : 78286

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن‌ جراحان مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه در ماه‌های آینده شاهد افتتاح بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب ایران خواهیم بود، گفت: شاید همه دانش را در ایران از طریق رسانه‌ها منحصر به پیشرفت‌های کشور در زمینه انرژی هسته‌ای می‌دانند، اما واقعیت این است که در دولت یازدهم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بحث اقتصاد دانش‌بنیان را در پیش گرفته‌است.


وی افزود: ایران یک کشور بزرگ است که در کنار تمام توانمندی‌های خود دارای 32 میلیون جوان در محدوده سنی 20 تا 40 سال است و 5 میلیون دانشجو دارد. به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی در ایران معادل آمریکاست و آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که ثابت کنیم سرمایه‌ ایران تنها نفت و گاز نیست، هرچند کشور ما بزرگترین ذخیره هیدروکربنی را دارد. ما باید بدانیم فرهنگ فروش نفت کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت را از ما گرفته است و آنچه کشور ما را نجات می‌دهد، نیروی انسانی آن است و آنچه آینده ایران را می‌سازد دستان نیروی انسانی است که سرمایه کشور محسوب می‌شود.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: کشور ما قابلیت فوق‌العاده‌ای در نیروی انسانی دارد به گونه‌ای که می‌توان گفت هیچ‌یک از کشورهای دنیا از این قابلیت برخوردار نیستند. امروز اساسی‌ترین محور این همایش حضور پروفسور سمیعی به عنوان یک سرمایه علمی کشور است.


ستاری عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده از ایرانیان مقیم خارج از کشور است که میلیاردها تومان برای تحصیل آنها هزینه شده و الان موقع آن فرا رسیده که ما از آنها استفاده کنیم.


وی با تاکید بر اینکه ایران با تکیه بر نیروی انسانی خود می‌تواند به قله‌های موفقیت دست پیدا کند، گفت: در حوزه جراحی‌های مغز و اعصاب برنامه‌های متنوعی از جمله راه‌اندازی اولین‌ پژوهشگاه و مرکز تحقیقات را در دانشگاه تهران در دست داریم.


ستاری در پایان خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر 2800 دانشگاه و مرکز پژوهشی در کشور وجود دارد که امید است بتوانند قابلیت ارائه محصولات خود را داشته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پروفسور سمیعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته