دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1400 - 14:54
انتخابات از نگاه امامین انقلاب اسلامی (۴)؛

چهره ملت در مقابل دشمن باید حاکی از آرامش باشد

نامزدهای انتخابات، یک عدّه طرفدار و علاقه‌مند و سینه‌چاک و دوستدار و مانند این‌ها دارند، که باید متانت خودشان را حفظ کنند و مقصودشان انجام‌وظیفه باشد.
کد خبر : 584793
رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، اخلاق انتخاباتی یکی از نکات مهمی است که چه بعد از برگزاری انتخابات و چه قبل از برگزاری انتخابات حائز اهمیت است و رهبر معظم انقلاب به آن تأکید کرده‌اند؛ تجربه نشان داده است که عدم پایبندی به اخلاق انتخاباتی باعث معضلات و مشکلات فراوانی همانند فتنه ۱۳۸۸ می‌شود. یکی از عواملی که باعث ایجاد فتنه ۱۳۸۸ شد عدم پایبندی کاندیدای مغلوب و طرفدارهایش به اخلاق انتخاباتی بود. با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است.


در این مطلب به بازخوانی سخنان رهبری از پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR درباره اخلاق انتخاباتی و اهمیت آن می‌پردازیم.


رهبر معظم انقلاب


رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم بیان کردند: همه مراقبت کنند و بدانند که ملّت ایران دشمن دارد؛ در مقابل دشمن باید چهرهٔ ملّت، چهره‌ای باشد که حاکی باشد هم از تصمیم، هم از اطمینان به نفس؛ سکینه و آرامش.


این دو چیز باید وجود داشته باشد. عزم و تصمیم راسخ، آنجایی که باید تصمیم گرفت و درهرحال توکّل به خدای متعال و اعتمادبه‌نفس و احساس قدرت و توانایی که خوشبختانه ملّت ایران این را دارند، انسان این را احساس می‌کند. خب حالا در بحث‌ها و حرف‌های انتخاباتی، گاهی یک حرف‌هایی زده شد که شایسته ملّت بزرگ ایران نبود، لکن حضور مردم همه این مسائل را حل خواهد کرد؛ این چیزها تأثیری در حضور مردم نخواهد گذاشت ان‌شاءالله و به توفیق الهی. ان‌شاءالله مردم -زن و مرد- در سرتاسر کشور شرکت خواهند کرد و با حضور خودشان، با عزم راسخ خودشان به نظام جمهوری اسلامی آبرو خواهند بخشید.




بیشتر بخوانید:


مردم قدرت تشخیص کاندیدای اصلح را دارند




من یک عرض هم بکنم به طرفدارهای نامزدهای انتخاباتی؛ خب هرکسی از این آقایان محترم، نامزدهای انتخابات، یک عدّه طرفدار و علاقه‌مند و سینه‌چاک و دوستدار و مانند این‌ها دارد، این‌ها هم متانت خودشان را حفظ کنند و هم طرفدارها و ستادها متانت خودشان را حفظ کنند، انضباط خودشان را حفظ کنند؛ مقصودشان انجام‌وظیفه باشد، آنچه برای ما مهم است این است. این چند صباحِ زندگی، این چند صباحِ کار و تلاش -زید یا عمرو یا بکر- این‌ها خواهد گذشت، آنچه می‌ماند، عمل ما است که در محاسبه الهی به‌حساب می‌آید و باید جواب بدهیم.


وَ استَعمِلنی بِما تَسأَلُنی غداً عَنه؛ خدای متعال فردا از ما، از چیزهایی سؤال خواهد کرد؛ به فکر آن باید بود، برای آن باید تلاش کرد. هم آحاد مردم، هم خود نامزدهایی که در عرصه رقابت‌های انتخاباتی وارد شدند، هم طرفدارانشان و دوستانشان، کاری کنند که هر حرکتشان حسنه‌ای باشد در نزد کرام‌الکاتبین الهی؛ کاری کنند که اعمال آن‌ها، رفتار آن‌ها، گفتار آن‌ها پیش خدای متعال حسنه محسوب بشود و خدای متعال ثواب برای آن معیّن بکند. این کِی خواهد شد؟ آن‌وقتی که ما کارهایمان را برای خدا انجام بدهیم.[همه] تلاش کنند، مبارزه کنند، کار کنند، خوب است، امّا نیّت‌ها را نیّت‌های خدایی بکنند؛ اگر این [طور] شد، آن‌وقت خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد، به ملّت ایران برکت خواهد داد و آنچه به نفع ملّت ایران است، به توفیق الهی پیش خواهد آمد. به‌هرحال همه موظّفیم که به قانون و انضباط قانونی پایبند باشیم و آن را عمل بکنیم. (۱۳۹۶/۲/۲۷)


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته