دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1399 - 13:18
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

لزوم تدریس آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در رابطه با آینده دو موضوع آینده بینی و آینده‌شناسی داریم، گفت: آینده‌پژوهی در دانشگاه تدریس می‌شود و علم به آینده اهمیت زیادی دارد و آینده‌گویی و آینده‌نگاری با هم متفاوت است و وجه مثبت و منفی دارد.
کد خبر : 497653
D1737476T13063086(web)(b).jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  جعفر بای عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با برنامه گفت‌وگوی اجتماعی در خصوص بررسی علل گسترش فالگیری مدرن گفت: مشکلات اجتماعی هرچه بیشتر شود، بیکاری، گرفتاری، بلا و مصیبت به صورتی می‌شود که انسان را وادار می‌کند به هرچیزی دست بزند. هرچه پریشان‌حالی بیشتر شود، بازار فالگیران بیشتر رونق می‌گیرد.
وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی در طبقات مختلف مانند حوزه فوتبال، بازار و تجارت، جوانان و ازدواج در شرایط فعلی با مشکلات بسیاری مواجه هستند. بسیاری از این اقشار برای خلاصی از این مصیبت‌ها می‌خواهند نجات پیدا کنند و دنبال این قضیه می‌روند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های ذاتی بشر نگرانی او برای آینده‌اش است و به همین دلیل دنبال مأمنی برای آرامش و ارضای حس کنجکاوی خودش است.
بای با اشاره به اینکه در رابطه با آینده دو موضوع آینده بینی و آینده‌شناسی داریم، گفت: آینده‌پژوهی در دانشگاه تدریس می‌شود و علم به آینده اهمیت زیادی دارد و آینده‌گویی و آینده‌نگاری با هم متفاوت است و وجه مثبت و منفی دارد.
وی با اشاره به وجوه مثبت یا منفی آینده‌پژوهی توضیح داد: در وجه مثبت آینده‌پژوهی در جامعه وجود دارد و نمی‌توانیم آن را نفی کنیم. برای اینکه بشر دانشی برای دست‌یابی به آینده داشته باشد، نیاز به علمی دارد که مسائل آینده را بیان و پیش‌بینی کند، نه پیش‌گویی.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره طلسم و جادو در ورزش گفت: به شدت طلسم و جادو رونق دارد و متأسفانه بخش بزرگی از شرط‌بندی‌ها سازمان‌یافته، تشکیلاتی و قانونمند همراه با هزینه سنگین است و گردش مالی فوق‌العاده‌ای دارد و مربوط به شرط‌بندی در فوتبال است. گاهی خود بازیکنان هزینه‌های سنگینی برای دستیابی به هدف خود و بازیکن ملی شدن می‌پردازند.
بای با اشاره به اینکه رمالی در جامعه ما بزه شناخته می‌شود و فاقد متولی است، افزود: ما ۲۲ نهاد داریم که بودجه و اعتبار از دولت برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی می‌گیرند و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ عنوان مجرمانه در قوه قضاییه داریم که فالگیری و رمالی یکی از عناوینی است که جرم انگاری شده و مجازات هم در صورت داشتن شاکی خصوصی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: وقتی آمار مجرمانه زیاد شود، پلیس اهم و فی‌الاهم می‌کند و اگر شاکی باشد وارد سیستم قضایی می‌شود و در رابطه با این موضوع پلیس مهمترین نهاد مبارزه کننده با آسیب‌های اجتماعی است.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: آینده‌پژوهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته