دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1398 - 20:25
شاهد دیگری از درگیری‌های داخلی آمریکا!

ادعای دروغین پنتاگون در عقب‌نشینی از عراق

بر اساس گزارش منابع خبری پنتاگون، نامه‌ عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا از عراق جعلی است.
کد خبر : 465012
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  در نامه‌ای که روز دوشنبه توسط آدمیرال ویلیام اچ سیلی ژنرال نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا نوشت و به وزارت دفاع عراق ارسال شده است، آمده بود که فرماندهی ارتش تروریستی آمریكا در آینده نزدیک «به دلیل آنچه آن را آماده‌سازی برای حرکت رو به جلو نیروها خوانده بود» به عقب بازگرداند.


اما چند روز پس از انتشار این نامه در رسانه‌های و فضای مجازی، وزیر دفاع آمریکا، مارك اسپر و ژنرال مارك میلی، رئیس ستاد مشترک این کشور، به خبرنگاران گفتند كه این نامه جعلی است و نباید آن را انتشار می‌دادند.



گزارش‌های بعدی پنتاگون دراین‌باره نشان داد در اصل این اقدام پنتاگون نوعی جریان سازی خبری بر اساس «اطلاعات نادرست فعال» بوده که در مواقع بحران ارتش تروریستی آمریکا به آن متوسل می‌شود.


آنی درازن، کارمند دفتر سیاست‌گذاری پنتاگون، در گزارشی به سؤال کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در این خصوص چنین پاسخ داده است: «این عملیات نوعی انتشار اطلاعات نادرست در زمان مقتضی است.»


تام شنکر، خبرنگار کهنه کار نیویورک تایمز نیز در مصاحبه با رادیو آمریکا در این باره چنین گفته است: کاری که اطلاعات ارتش تروریستی آمریکا انجام می دهد این است که، علائم یا تاییدیه های رسمی را جعل نماید تا با انتشار اخبار نادرست از نمود درگیری‌های داخلی در بین مقامات آمریکا بکاهد.


روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز اخیراً در گزارشی نوشت، به گفته مقامات آمریکایی، دولت ترامپ افزایش چشم‌گیر حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه را به‌منظور مقابله با ایران در نظر دارد که این افزایش، شامل چندین ناو، جنگ‌افزارهای دیگر و ۱۴ هزار نیروی نظامی مضاعف می‌شود.


اما بعد گذشت چند روز، جاش هالی سناتور آمریکایی در واکنش به این گزارش توییتی منتشر کرد و نوشت که در جلسه نیروهای مسلح سنا این پرسش را مطرح خواهد کرد که چرا پنتاگون بر اساس این گزارش قصد دارد ۱۴ هزار نیروی دیگر به خاورمیانه اعزام کند؛ در حالی که فقط در سال جاری ۱۴ هزار نیرو به این منطقه اعزام کرده است.


سخنگوی پنتاگون دقایقی بعد، توییت دیگری منتشر کرد که در آن آمده است: به طور مشخص این گزارش غلط است. آمریکا اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی به خاورمیانه را مد نظر ندارد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته