دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1398 - 18:29

دکتر طهرانچی از پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی بازدید کرد.
کد خبر : 445964
637098693349389844.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه، در جریان گزارش نتایج و خروجی های برنامه راهبردی عملیاتی نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 1404 قرار گرفت.


در این نشست که با حضور مدیران پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه برگزار شد، بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه توضیحاتی درخصوص رویکردهای کلی حاکم بر برنامه مبتنی بر سند دانشگاه اسلامی، مدل تنظیم اهداف کلان کمی حوزه پژوهش و نحوه و الگوی سهم‌بندی استان ها برای دستیابی به اهداف برنامه راهبردی عملیاتی نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی افق سال 1404 پرداخت.


نگاهداری با بیان این‌که نحوه توزیع و سهم‌بندی استانی در این برنامه برمبنای ظرفیت‌های کارشناسی‌شده و دقیق استان‌ها انجام شده است، گفت: الگوی سهم‌بندی استان‌ها با در نظر گرفتن سه مؤلفه «پتانسیل منابع انسانی تخصصی اعم از اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی»، «زیرساخت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی» و «فرصت‌های محیطی و منطقه‌ای هر استان» طراحی شده است.


در ادامه این جلسه، دکتر طهرانچی تأکید کرد: مأموریت‌ها، چشم‌انداز و اقدامات برنامه راهبردی عملیاتی نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، باید انطباق حداکثری با «سند دانشگاه اسلامی» شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد.


وی با اشاره به «تحقیقات اکتشافی» و «تحقیقات ترجمانی» و لزوم تقویت «تحقیقات ترجمانی» برای دستیابی به پژوهش اثرگذار و مسئله‌محور در دانشگاه و کشور، گفت: «تحقیقات اکتشافی» استخراج و اکتشاف پدیده‌های نوظهور از دانش است و «تحقیقات ترجمانی» به‌کارگیری و تبدیل این پدیده‌های نوظهور به کاربردهای عملی، منافع اجتماعی و رونق تولید است.


دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستر مناسب برای اعضای هیئت علمی فرهیخته و پژوهشگرانی که قدرت انجام «تحقیقات ترجمانی» را دارند و توجه به بهبود رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی از طریق توجه ویژه به پژوهشگران، طرح‌ها و ایده‌های برتر که در دانشگاه آزاد اسلامی دارای قابلیت رقابت جهانی هستند، برای تحقق اهداف برنامه راهبردی عملیاتی نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی دارای اهمیت است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مجموعه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دارای دو نقش مجزا به‌صورت «پژوهشگاه» به‌عنوان بستر حمایت و پرورش پژوهشگران برتر دانشگاه و «شبکه آزمایشگاهی» به‌عنوان بستر بهینه‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای تحقیق و پژوهش اثرگذار و مسئله‌محور است.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته