دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 12:25
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

۱۰۰ درصد دانش آموزانی که به سن تحصیل رسیده‌اند در مدارس ثبت نام کرده‌اند

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۵ سال باسواد بوده و ۱۰۰ درصد دانش آموزانی که به سن تحصیل رسیده‌اند در مدارس ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر : 415915
bff98d3e-331d-4abe-a22a-bc7e5836e258.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد مخبر در مراسم پویش مشق احسان که پیش از ظهر امروز در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمارهای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توسعه انسانی در سال ۲۰۱۸ جزو کشورهای رده بالاست و بر این اساس ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۵ سال باسواد بوده و ۱۰۰ درصد دانش آموزانی که به سن تحصیل رسیده‌اند در مدارس ثبت نام کرده‌اند.


وی با بیان اینکه متخصصان روانشناسی افراد را به نسل‌هایx، y وآلفا تقسیم بندی کرده‌اند، گفت: سیاستگذاران ما مربوط به نسل xوy هستند ولی فرزندانشان که به واسطه بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید به‌عنوان نسل آلفا شناخته می‌شوند فاصله زیادی با والدینشان دارند و در صورتی که ما نتوانیم تکنولوژی روز را در بحث آموزش وارد کنیم به نوعی با هدر رفت سرمایه مواجه خواهیم بود.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: از دیگر شاخص‌هایی که می‌بایست در آموزش مورد توجه قرار گیرد این است که خروجی دانش‌آموزان ما افرادی پرسشگر با روحیه همکاری، تعاون و خلاق باشند و در این صورت است می‌توانیم جزو کشورهای توسعه یافته باشیم.


مخبر با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه کشور ما نیاز به نیروهایی داریم که در خدمت کردن با یکدیگر مسابقه بگذارند گفت: با توجه به اینکه کشور در حوزه‌های مختلف درگیر جنگی فراگیر است نمی‌توان چنین صحبت‌ها را مطرح کرد که ما دین خود را به انقلاب و کشور ادا کردیم و اکنون باید حقوق نجومی بگیریم.


وی با اشاره به این مطلب که طراحی و ساماندهی شبکه‌های مردمی یکی از مهمترین توفیقات ستاد اجرایی فرمان امام است گفت: با شعاری که امسال از سوی مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید مطرح شد ستاد با قوت بیشتر توسعه شبکه‌های مردمی تولید را در پیش گرفته و تاکنون توانستیم ۷ هزار روستا را به کارگاه تبدیل کنیم.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: این ستاد در راستای توسعه اشتغال‌زایی و توسعه شبکه مردمی در هفته ۲هزار شغل در قالب ۷۰۰ طرح ایجاد می‌کند.


مخبر در ارتباط با محوریت برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سه سال آینده نیز گفت: محوریت فعالیت‌های ما تولید و اشتغال توسط مردم در راستای جلوگیری از واردات کالاهای استراتژیک و همچنین صرفه‌جویی ارزی و توسعه صادرات است.


وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها در ستاد اجرایی فرمان امام به‌صورت نرم افزاری در حال رصد و پیگیری است، اذعان کرد: توفیق ستاد در بخش‌های مختلف تنها با همکاری تمامی بخش‌ها از جمله قوه قضائیه، مجلس و دولت امکان پذیر شده است.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن اشاره به اینکه عدم هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادها در کشور مانع حل مشکلات در کشور است، گفت: ما در تلاش هستیم تا با جلب و جذب کمک‌های مردمی علاوه بر فعالیت‌هایی همچون مدرسه‌سازی ساخت بیمارستان، درمان بیماران صعب‌العلاج بتوانیم مأموریت اصلی خود را که همان توانمندسازی از طریق اشتغال و رفع محرومیت در کشور است را ایفا کنیم.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد مخبر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته