دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 15:41

«افزایش نرخ طرح ترافیک» برای شهرداری تهران دردسرساز شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تخلف شهرداری تهران به دلیل افزایش نرخ بلیت مترو و هزینه طرح ترافیک که برخلاف نظر دیوان  عدالت اداری بود محرز و به پرداخت یک‌ هزار میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.
کد خبر : 400473

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید یاسر رایگانی ظهر امروز در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار درباره اقدامات صورت‌گرفته در سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در ۱۳۸ روز گذشته، حدود ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده در حوزه قاچاق تشکیل شد که این آمار نسبت به حدود ۲۳ هزار پرونده در سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی روبه‌رو بوده است. پرونده‌های مختومه ما نیز نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته و حدود ۲۴ هزار پرونده مختومه شده است.


وی ادامه داد: مجازات متخلفان ارزی بین ۶ ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و برگرداندن مبلغی که دریافت کرده بودند، است. بیش از ۲۰۰ پرونده در حوزه ارزی را به مسئولان وزارت صنعت و اداره صنعت و تجارت دادیم اما اقدام مؤثری صورت نگرفت. ما وظیفه خود می‌دانیم با تخلفات رسیدگی کنیم اما باید همت همه دستگاه‌ها را شاهد باشیم تا به نتایج مثبتی در این زمینه دست پیدا کنیم.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره افزایش قیمت گوشت گوساله هم اظهار کرد: متأسفانه دلالان در این زمینه اخلال ایجاد می‌کنند و گوساله را تا ۲۸ هزار تومان خریداری کرده اما مردم ۱۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.


رایگانی درباره پایین آمدن قیمت موبایل در راستای کاهش نرخ ارز گفت: اتحادیه موبایل اعلام کرده که قیمت موبایل پایین نیامده اما ما از اتحادیه‌ها درخواست داریم کف قیمت را اعلام کنند تا دست ما نیز در برخورد با متخلفان باز باشد.


وی درباره اجرای احکام صادره در سازمان تعزیرات گفت: ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ پرونده در ۱۳۸ روز گذشته مختومه شده است و متخلفان به پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند؛ ۳۵ پرونده نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال جریمه شدند؛ ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک را انجام دادیم و ۴۳ هزار بازدید صورت گرفت؛ ضمن آنکه ۱۶ هزار واحد بدون تخلف بوده و حدود ۱۰ هزار واحد هم تذکر گرفتند و ۱۸ هزار پرونده در گشت‌ها تشکیل شد.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این افراد به پرداخت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال محکوم شدند. ۲۸ هزار شکوائیه در سامانه ۱۳۵ و گزارش مردمی ثبت‌شده که این پرونده‌ها در دست رسیدگی است و مردم می‌توانند شکایات خود را با سامانه ۱۳۵ تماس در میان بگذارند. در سال ۹۸ در حوزه کالا و خدمات مهم‌ترین پرونده صنفی در حوزه برنج به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال بود که پرونده در حال رسیدگی است.


رایگانی گفت: پرونده دیگر مربوط به یک شرکت به دلیل عرضه و فروش مواد خوراکی فاسد در حوزه بهداشت با ارزش ۲۴ میلیارد ریال بود که در دست بررسی قرار دارد. یک پرونده دیگر مربوط به ۱۹ دستگاه ماشین‌آلات به ارزش یک هزار میلیارد ریال بود که در دست رسیدگی است.


وی گفت: در حوزه کاغذ ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل و ۹۱ پرونده در حوزه کالا و خدمات مختومه شده است. در استان فارس توزیع پودر تقلبی داشتیم که مأموران عاملان را شناسایی کردند و ۲۲ هزار پاکت پودر تقلبی شناسایی و توقیف شد و انبار آن‌ها نیز مهروموم شد. برای متهمان ۵ میلیارد ریال قرار کفالت صادر شده است.


رایگانی گفت: در تهران درباره افزایش نرخ بلیت مترو و افزایش هزینه درباره طرح ترافیک که از سوی معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران صورت گرفته بود پرونده تشکیل و مشخص شد که شهرداری برخلاف نظر دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش نرخ سالیانه طرح ترافیک کرده است؛ از طرفی ساعات ورود به طرح نیز افزایش داشته است. بر همین اساس تخلف محرز و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به پرداخت یک هزار میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد و همچنین اضافه وجه به مردم بازخواهد گشت.


وی گفت: متهمان پرونده پتروشیمی به دلیل گران‌فروشی کالا ۱۴۷ یورو در حق شاکی خصوصی محکوم شدند.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در واکنش به خبری مبنی بر بازداشت چند نفر از کارکنان سازمان تعزیرات به دلیل مسائل مالی گفت: برای ۴ نفر از کارکنان تعزیرات به دلیل سوءاستفاده‌های مالی پرونده تشکیل داده شد. در این خصوص خبرهایی از دریافت رشوه و اعمال‌نفوذ در پرونده‌ها مطرح شد که این موضوع را تکذیب می‌کنم و تخلفات این افراد مسائل مالی بوده است.


رایگانی درباره قیمت بلیت‌های هواپیما گفت: متأسفانه در حوزه قیمت بلیت هواپیما هیچ‌گونه کف و سقف قیمتی وجود ندارد. قیمت‌ها باید با سازوکار مناسبی اصلاح شود. در تعزیرات معتقدیم که این قیمت‌ها هیچ سازوکار درستی ندارد و باید اصلاح شود. برای مثال برای یکی از دفاتر که در حوزه سفرهای خارج از کشور فعالیت می‌کرد پرونده تعزیراتی به دلیل گران‌فروشی تشکیل شد و به‌طورکلی این دفاتر به دلیل نبود نظارت کافی قیمت‌های خود را به‌دلخواه تغییر می‌دهند.


وی با اشاره به افزایش قیمت خودروها گفت: سازمان تعزیرات در این حوزه زمانی می‌تواند وارد میدان شود که قیمت هر خودرو از سوی سازمان حمایت تعیین شود؛ در این صورت اگر هر شرکتی خودرو را به قیمت‌های نامتعارف به فروش برساند بازخواست خواهد شد. متأسفانه در اکثر حوزه‌ها دلالان وضعیت را دگرگون می‌کنند و در حوزه میوه ما شاهد هستیم که در میدان‌ها اصلی میوه‌ها سه بار دست‌به‌دست می‌شود. باید جلوی دلالان گرفته شود و از طرفی نهایت آرزوی ما در تعزیرات شناسه‌دار شدن کالاها و تعیین قیمت آن‌هاست تا بتوانیم با دست باز با متخلفان برخورد کنیم.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره ضرورت اصلاح برخی از قوانین گفت: در بسیاری از تخلفات صنفی مجازات‌های ما بازدارنده نیست و برخی از قوانین نیازمند اصلاح است. ما با تمام توان با قوه قضائیه تعامل داریم و امیدواریم برخی از قوانین ما در مجلس اصلاح شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/۴۱۱۰/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته