دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 12:22
جواهری تفتی عنوان کرد

آمادگی واحد تفت برای همکاری با کشورهای خاورمیانه/ اجرای فاز دوم آزمایشگاه زلزله رو به پایان است

رئیس ستاد برگزاری مسابقات ملی روز بتن ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک این مسابقات در سطح بین‌المللی اجرا شود و آمادگی این دانشگاه را برای توسعه فعالیت‌های عمرانی و همچنین همکاری با کشورهای خاورمیانه عنوان کرد.
کد خبر : 39337

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا جواهری تفتی با تشکر از شرکت‌ها و دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقات ملی روز بتن اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تفت در سال 81 با 76 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با بیش از 2400 دانشجو در 41 رشته در سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پیشرفت قابل توجهی را داشته است.


رئیس ستاد برگزاری مسابقات ملی روز بتن افزود:‌ از افتخارات این دانشگاه تأسیس دو شرکت دانش‌بنیان بوده که شرکت دانش‌بنیان توسعه علم تفت به عنوان واحد فن آور برتر انتخاب و لوح تقدیر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام دریافت کرده است.


وی ادامه داد: از افتخارات دیگر این دانشگاه تولید نخستین دستگاه پروفیل‌های سبک چهارپایه برای نسختین بار در ایران است که نقش مهمی در مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله و بحران ها دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت از فعالیت‌های ویژه این دانشگاه در حوزه عمران نام برد و گفت: فاز دوم آزمایشگاه زلزله دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با ایجاد کف صلب سه بعدی طراحی شده و اجرای آن رو به پایان و اکنون آماده خرید دستگاه های مورد نیاز هستیم.


وی همچنین از رصدخانه دانشگاه آزاد اسلامی تفت به عنوان رصدخانه دارای بزرگترین تلسکوپ ایران نام برد و این رصدخانه را یک طرح بزرگ ملی دانست که می‌تواند خدماتی را در سطح بین المللی ارائه دهد.


جواهری از اجرای منحصر به فرد مسجد با پوسته بتنی به ارتفاع 18 متر در این دانشگاه نام برد و گفت که این طرح از سوی تیم فنی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تفت و استفاده از پیمانکاران مختلف انجام و هزینه آن کمتر از یک سوم تعیین شده از سوی شرکت‌های خارجی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته