دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1398 - 02:00

معرفی موتور جستجوگر خاص برای واکاوی همه‌جانبه

«پیپل» یک موتور جستجوی قوی است که می‌تواند بیشترین و جزئی‌ترین اطلاعات را برای شما پیدا کند.
کد خبر : 384848
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در اینترنت اطلاعات زیادی وجود دارد که با یک جستجوی ساده از طریق گوگل پیدا نمی‌شود. خزنده‌های وب به تمام مکان‌های اینترنت دسترسی ندارند.


خزنده وب یک برنامه کامپیوتری است که می‌تواند اطلاعات وب‌سایت‌ها را به صورت خودکار بررسی و ثبت کند. موتورهای جستجوگر با استفاده از این خزنده وب صفحات مختلف وب را مرور، ثبت، تجزیه و تحلیل و رتبه‌بندی می‌کنند.


پیپل یکی از موتورهای جستجوگر ویژه‌ای است که می‌تواند اطلاعات را از وب‌ نامرئی در دسترس کاربر قرار بدهد. این موتور جستجوگر بزرگ‌ترین جمعیت کاربران را دارد.


پیپل برخلاف گوگل توانایی جستجو در بانک‌های اطلاعاتی، دایرکتوری‌های مختلف و اسناد رسمی را دارد. به عبارت دیگر این موتور جستجو به تمام محتوای موجود در وب نامرئی دسترسی دارد.


بسیاری از اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر به آن دسترسی ندارند در وب نامرئی است. وب نامرئی یک اصطلاح کلی برای محتوای آنلاینی است که در نتایج جستجوهای اینترنتی یا وب‌دایرکتوری‌ها ظاهر نمی‌شود.


اطلاعات رسمی در دسترس نیست اما اکثر متخصصان بر این باورند که وب نامرئی چندین برابر گسترده‌تر از وب مرئی است. با توجه به اینکه گوگل، آمازون، مایکروسافت و فیس‌بوک از یک هزار و 200 پتابایت برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند، حجم وب نامرئی غیرقابل‌تصور است.


محتوای موجود در وب نامرئی به دو بخش وب ژرف و وب تاریک تقسیم می‌شود. وب ژرف از اطلاعاتی تشکیل شده است که برای دسترسی به آن نیاز به نوعی مجوز رسمی است، برای مثال بانک اطلاعاتی کتابخانه‌ها، اینباکس ایمیل‌ها، اسناد شخصی، درایوهای ذخیره رایانش ابری و شبکه‌های داخلی شرکت‌ها اطلاعاتی هستند که دسترسی به آنها از طریق وب مرئی مقدور نیست.


اگر جزئیات درست و مورد نظر را در اختیار داشته باشید، می‌توانید با استفاده از موتور جستجوگر مناسب به اطلاعات موردنظر در وب ژرف دسترسی پیدا کنید.


وب تاریک یکی از بخش‌های فرعی وب ژرف است. برای استفاده از اطلاعات موجود در وب تاریک باید از مرورگرهای مخصوص مانند تور استفاده کنید. فعالیت در وب تاریک به صورت ناشناس انجام می‌گیرد، بنابراین کارهای غیرقانونی در آن بیشتر است.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته