دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1398 - 14:12
صالحی:

رعایت حسن خلق و تکریم بازنشستگان و فرهیختگان در کشور نهادینه شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پیامی به مناسبت عید بزرگ مبعث بر رعایت حسن خلق و تکریم بازنشستگان و فرهیختگان و نهادینه شدن آن در کشور تأکید کرد.
کد خبر : 370755

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بازنشستگی کشوری، سید میعاد صالحی در پیامی با تبریک عید سعید مبعث به مسلمین جهان به ویژه بازنشستگان کشوری آورده است: رسول اکرم (ص) فرمود: «اِنَّما بُعِثْتُ لاُتَمِّمَ مَكارِمَ الاَخْلاقِ»؛ «همانا به پیامبری برانگیخته شده‌‏ام تا ارزش‏‌های اخلاقی را به کمال برسانم.»


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اعیاد در دین اسلام از جایگاه و مرتب بالایی برخوردارند و نگاهی به جایگاه این مناسبت‌ها در فرهنگ شیعه و سنی از عید فطر و قربان و حتی غدیر صحت این ادعا را تأیید و تأکید می‌کند. اما عید بزرگ مبعث که نقطه شروع دین مبین اسلام و پیامبری ختمی مرتب و خاتمه پیام آوری پیغام آوران از جانب ایزد تبارک و تعالی است. نقطه آغازین دین اسلام با نزول سوره علق با ماهیت دانایی و نظام آفرینش انسان آغاز شده که می فرماید: اقرا باسم ربک الذی خلق ؛ خلق الانسان من علق ؛ اقرا وربک الاکرم ؛ الذی علم بالقلم ؛ علم الانسان ما لم یعلم.


وی در ادامه عنوان کرد: امروز نیز بشر حکمرانی خود را از مسیر اطلاعات و دانایی به سرمنزل مقصود می‌رساند و این یک اصل حکمرانی و مدیریتی است. واژه‌هایی چون خلق، علق، قلم و علم در کنار هم نشان از حکمتی برای شرح خلقت انسان از یک نطفه کوچک و بی‌ارزش تا بزرگترین و رفیع‌ترین جایگاه نزد خداوند متعال دارد. 


صالحی بیان کرد: با کنار هم آوردن آیات (نشانه‌ها) سوره علق در کنار برهان رسول اکرم (ص) برای مبعوث شدن به پیامبری، در میابیم که هرچه نیرومندی و دانایی و تیزهوشی باشد، کلام آخر و اکمل البیان را مکارم اخلاق می‌زند که این الگو و اصل هدایت بشر از سوی درگاه اولوهیت، گنج نهان بشر امروز است. بشر امروز هر جا توانسته حسن خلق و مکارم اخلاقی را در حاکمیت و رفتار خود نهادینه کند و آن را در جامعه ترویج و فرهنگ سازی کند، به توسعه‌یافتگی، عدالت و پیاده سازی نظام رفاهی همگانی و برابر نزدیک تر شده است و هر جا از این اصل و الگو عدول کرده، نتیجه آن نابودی و ویرانی بوده است.


وی در ادامه این پیام گفت: اینجانب ضمن تبریک عید سعید مبعث که عید همه مسلمین جهان و نویدبخش وحدت شیعه و سنی و نماد آزادی، عدالت، اخلاق و حاکمیت انسانِ «به ما هو انسان» است را به همه مردم شریف ایران اسلامی به ویژه یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری، امیدوارم بعثت پیامبر نقطه بازگشت همه ما به اصل هدایتگری و پیام آوری پیامبر بزرگ اسلام یعنی پیاده سازی مکارم اخلاق و جان کلام آن یعنی حُسن خلق در میان نوع بشر به ویژه ما خدمتگزاران به شریف‌ترین نوع بشر باشد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته