تویئتهای مستقیم دیگر محدودیت 140 کاراکتری ندارند
به گزارش گروه علم و فناوری آنا، توئیتر در وبلاگش نوشت: «هر کدام از صدها میلیون توئیتی که در طول یک روز در توئیتر منتشر میشود به شما این اجازه را میدهد که در خصوص اتفاقاتی که در دنیای شما میافتاد گفتوگو کنید. به همین دلیل ما در چند ماه گذشته تغییراتی را در بخش پیغام مستقیم ایجاد کردیم. این تغییر یک قدم بزرگ در قویتر و مفرحتر کردن بخش خصوصی توئیتر است».
البته این برداشتن محدودیت حروف از ۱۴۰ به معنای نامحدود شدن آن نیست بلکه محدودیت تعداد حروف در یک پیغام خصوصی به 10 هزار حرف در توئیتر تبدیل شده است.
این در حالی است که محدودیت حروف در یک پیغام خصوصی در فیسبوک 20 هزار حرف است.
در ژانویه گذشته، توئیتر قابلیت فرستادن پیام گروهی را به بخش پیغام مستقیمش اضافه کرده بود. همینطور به افراد اجازه میداد که برای هر کاربر دیگر- حتی اگر دنبالکننده یا فالوور آنها هم نباشند- پیام خصوصی بفرستند.
به گزارش BBC به نظر میرسد این تغییرات عمده در توئیتر قرار است کمکی باشد به مشکل اصلی تویتر در جذب مخاطب بیشتر- و عامتر- در عرصه رسانههای اجتماعی. با آنکه توئیتر در ماه چیزی نزدیک بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد، این تقریبا یک پنجم 1/5 میلیارد کاربر فیسبوک است. یافتن کاربر بیشتر به معنای سود بیشتر از تبلیغات و در نتیجه رضایت سرمایهگذاران و سهامداران توئیتر در بازار بورس است. سرویسهای چت دیگر مثل واتزآپ یا وایبر یا سیستم آیمسیج اپل هم رقیبان جدی برای توئیتر به حساب میآیند.
اما همه کاربران توئیتر از این تغییرات خوشحال نیستند. درو اولانوف، یکی از نویسندگان تک کرانچ، میگوید که آنچه توئیتر را خاص و متفاوت از بقیه سرویسهای اجتماعی میکرد همین محدود بودن حروفش بود. او میپرسد که آیا باید منتظر اپلیکشن جدایی برای پیغامهای خصوصی در توئیتر- مانند اپلیکشن مسنجر فیسبوک- باشیم؟
انتهای پیام/