دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 16:05
دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان:

تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان اختلالات جنسی کذب است

دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان گفت: داروها و موادی که در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌‌ای در زمینه اختلالات جنسی، تبلیغ می‌شود، کذب است؛ چرا که، نه‌تنها اثرات درمانی آنها تأیید نشده است، بلکه قدرت جنسی را می‌تواند کاملاً به صورت برگشت‌ناپذیر از بین ببرد.
کد خبر : 305304

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدحمید خوئی صبح امروز در آستانه برگزاری هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهار کرد: این همایش مقارن با روز داروساز و زادروز حکیم زکریای رازی یکم تا سوم شهریورماه در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار می‌شود.


وی افزود: محور اصلی این همایش باروری و ناباروری و اختلالات جنسی است که 40 دانشمند در این همایش حضور داشته و جدیدترین مباحث و دستاوردهای علمی را در این حوزه‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهند.


خوئی در مورد اختلالات جنسی اظهار کرد: در این حوزه بیش از سایر موضوع‌های مرتبط با سلامت در کشور، دچار فقر آماری هستیم؛ چراکه یا مردم به پزشک مراجعه نمی‌کنند و یا در صورت مراجعه مشکلات خود را مطرح نمی‌سازند.


وی با اشاره به اینکه سردمزاجی در زنان بیشتر است، گفت: شاید هیچ‌گاه این افراد حاضر به مراجعه به پزشک نباشند؛ در حالی‌که مشکل اختلالات جنسی، نه تنها مرتبط با سلامت است، بلکه یک مشکل اجتماعی نیز به شمار می‌رود و به طور کلی یک اختلال فراگیر در دنیا است.


دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن داروسازان ایران مصرف الکل، استعمال دخانیات و استفاده از برخی داروها را در بروز اختلالات جنسی موثر دانست و افزود: متأسفانه آموزش بهداشت جنسی به‌رغم اینکه مسئله مهم و اساسی است، در دستور کار برنامه‌ریزان فرهنگی و اجتماعی در کشور ما نبوده ،در حالی که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.


دبیر انجمن علمی داروسازان ایران کاهش میل جنسی، تحریک‌پذیری مفرط، سردمزاجی و ... را از جمله مشکلات جنسی برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای هم‌چون مشکلات قلبی عروقی‌، پرفشاری، دیابت، افسردگی، اختلالات هورمونی هم‌چون اختلال در غده تیروئید می‌تواند سبب اختلالات جنسی شود.


وی افزود: علاوه بر این اختلال جنسی می‌تواند جزء عوارض برخی بیماری‌های محسوب شود به گونه‌ای که 50 بیماری شناسایی شده‌اند که اختلال جنسی از عوارض ابتلا به آن محسوب می‌شود. هم‌چنین مصرف برخی داروها که 100 نوع آن شناخته شده است، می‌تواند منجر به کاهش میل و قدرت جنسی شود.


خوئی با بیان اینکه برای درمان اختلالات جنسی باید به پزشک مراجعه کرد، خاطرنشان کرد: داروها و موادی که برای درمان این اختلال در ماهواره تبلیغ می‌شود، کذب است؛ چراکه نه‌تنها اثرات درمانی آنها تأیید نشده است، بلکه قدرت جنسی را می‌تواند کاملاً به صورت برگشت‌ناپذیر از بین ببرد.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب