دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1396 - 10:19
مشاور ستاد توسعه فناوری معاونت علمی تاکید کرد:

اساتید بدون سابقه اجرایی نباید کارآفرینی تدریس کنند

مشاور ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: برای جسورکردن دانشجویان باید وقتی اساتیدی در دانشگاه به کار گرفته می‌شوند، در حوزه اجرایی هم باید سابقه فعالیت داشته باشند، صرف اینکه یک نفر با مدرک تحصیلی بالاتر به دانشجویان تدریس کند ثمری برای آنها ندارد و این در حوزه دانشگاه یک آفت است.
کد خبر : 262182

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندس احمد بیرانوند در مراسم اختتامیه جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی در دانشگاه تهران درباره مسئولیت‌های اجتماعی در دانشگاه اظهار داشت: احساس می‌کنم برای جسور کردن دانشجویان باید وقتی اساتیدی در دانشگاه به کار گرفته می‌شوند، در حوزه اجرایی هم باید سابقه فعالیت داشته باشند. نباید کسانی با نداشتن سوابق اجرایی، کارآفرینی تدریس کنند. صرف اینکه یک نفر با مدرک تحصیلی بالاتر به دانشجویان تدریس کند ثمری برای آنها ندارد و این در حوزه دانشگاه یک آفت است.


مشاور ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار تشریفاتی نیست، گفت: باید برای این ارتباط برنامه‌ریزی‌های لازم با دقت صورت گیرد. کسانی که جسارت ایده‌پردازی دارند وارد این حوزه می‌شوند. اکنون سازمان‌های بزرگی داریم که به ایده‌های برتر دانشجویان جایزه می‌دهند. اما در حوزه هوایی ایده‌ها متفاوت است. چون در این حوزه ایده‌ها به راحتی به نتیجه نمی‌رسد و زمان‌بر است.


وی افزود: وقتی که بحث ورقه خودروی 206 مطرح شد، از بین همین دانشجویان و ایده‌های آنها در جشنواره‌ها بود که یک محصول داخلی تولید و جلوی واردات گرفته شد. بحث تجاری‌سازی صنعت هوایی چند سالی است که از حوزه دولتی خارج شده و صنایع دانش‌بنیان توانسته‌اند این کار را بکنند و در واقع همین دانشجویان بودند که این اتفاق را رقم زدند. ما اگر بتوانیم حوزه تجاری‌سازی را در بین همین ایده‌ها فعال کنیم، مطمئنا در سال‌های آینده صنایع دانش‌بنیان از دانشجویان دعوت خواهند کرد و ایده‌های برتر می‌توانند بخشی از حوزه صنایع هوایی را برعهده بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته