دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1395 - 09:45

آغاز کار مرکز رشد فناوری و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز

مرکز رشد فناوری و کارآفرینی واحد دانشگاهی سقز با حضور امام جمعه، مسئولان استانی دانشگاه، نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و محلی راه اندازی شد.
کد خبر : 151817

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز در آیین­ راه‌اندازی این مرکز رشد که با حضور ماموستا حسینی امام جمعه سقز، کریمیان معاون سیاسی فرمانداری سقز، برومند رئیس اداره آموزش و پرورش، نعمانی شهردار سقز و سایر مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: «مرکز رشد فناوری و کارآفرینی واحد دانشگاهی سقز بصورت یکی از چهار مرکز اقماری استان زیر نظر و حمایت مرکز رشد واحد سنندج و با وجود 6 واحد فناور تازه استقرار یافته در یک طبقه ساختمان با متراژ 440 مترمربع فضای فیزیکی و تعداد 8 اتاق کاملاً تجهیز شده با امکانات اداری و فناوری آغاز به کار کرده و در اختیار صاحبان ایده و پژوهشگران خلاق قرار می­‌گیرد.»


دکتر کیوان شافعی وجود مرکز رشد را به عنوان نهادی حمایتی از پژوهشگران و صاحبان ایده در جامعه نیازمند پشتیبانی و حمایت و ارتباط مستحکم با ادارات شهرستان دانست و با توجه به ظرفیت‌های این مرکز برای هدایت و حمایت از صاحبان ایده برای تبدیل شدن فکر خلاقه آنان به پدیده و محصول تولیدی، خواستار حمایت و ارتباط مسئولان آموزش و پرورش، سازمان صنعت و معدن و اداره کل تعاون و کار و امور اجتماعی برای تامین بستر حمایت همه جانبه ار جوانان خوشفکر و ایده‌پرداز شد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز با تشریح نقش استراتژیک فعالیت­‌های دانش‌­بنیان و راه اندازی مراکز رشد برای حرکت در مسیر حمایت از افراد خلاق و دارای ایده­‌های تولیدی و صنعت، وجود چنین مراکز و نهادهای دانشگاهی را متضمن توسعه همه جانبه و پایدار در استان و مناطق کشور دانست.


شافعی:‌ مرکز رشد فناوری و کارآفرینی واحد دانشگاهی سقز بصورت یکی از چهار مرکز اقماری استان زیر نظر و حمایت مرکز رشد واحد سنندج و با وجود 6 واحد فناور تازه استقرار یافته در یک طبقه ساختمان با متراژ 440 مترمربع فضای فیزیکی و تعداد 8 اتاق کاملاً تجهیز شده با امکانات اداری و فناوری آغاز به کار کرد

دکتر محمدقربان کیانی تخصیص بودجه پژوهشی و تسهیلات دانشگاهی از 15 الی 100 میلیون تومان را از واحدهای مستقر در مراکز رشد از مرحله واحدهای در مقطع پیش رشد تا واحد دانش‌بنیان را حرکتی سازنده در تحقق اهداف و آرمان‌های اقتصاد مقاومتی و خدمتی دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعالی ایران اسلامی ترسیم کرد.


محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با دعوت از مسئولان آموزش و پرورش و دبیرستان‌های نمونه برای ایجاد پیوند جدی با مرکز رشد واحد سقز، خواستار تامین شرایط حفاظتی از حقوق صاحبان ایده و تامین امنیت و حفظ حقوق و امتیازات مرتبط برای مخترعان و ایده‌پردازان حقیقی شد.


در ادامه این مراسم و بازدید از اتاق‌های تجهیز شده این مرکز تازه تاسیس، 5 طرح و ایده تولیدی مرکز رشد واحد سقز از سوی صاحبان ایده­ تشریح شد.


زمانی عضو هیات علمی واحد سقز به تشریح ایده خود برای تولید انرژی خورشیدی به روش‌های غیر رایج در جهان با کمترین هزینه و کاملاً خودکفا و مواد در دسترس نظیر شیشه، آهن و توربین ساخت تولید داخل پرداخت و مزایای آن در قیاس با نمونه‌­های دیگر و مشابه را در دوام 75 ساله و کاربرد و بازده ثابت و بدون افت دانست.


پاشایی عضو دیگر هیات علمی واحد سقز هم به تشریح ایده و طرح خود برای تولید مکمل‌های ورزشی غیرصنعتی و غیرشیمیایی با استفاده از محصولات گیاهی و گیاه دارویی محلی با نقش آنتی‌اکسیدان غیرصنعتی برای ممانعت از تحلیل بافت‌های بدن و تامین طول عمر بیشتر عضلات و بدون عوارض پوستی و گوارشی و رفع خستگی و فرسودگی بدن پرداخت و یک امتیاز بزرگ این طرح را استفاده از گیاهان شفا بخش بومی ارزان و در دسترس بومی خواند.


در پایان این مراسم شرکت کنندگان از مدرسه ابتدایی پسرانه سما در واحد دانشگاهی سقز بازدید کردند. این مدرسه با تعداد 138 دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه ششم ابتدایی از سال تحصیلی 93 فعالیت دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته