يكشنبه  24  شهریور  1398
شنبه , 02 شهریور 1398 ساعت 06:45

صاحبان کسب‌وکار بخوانند؛

ایمیل‌مارکتینگ رابطه‌ساز با مشتریان، یکی از روش‌های راهبردی بازاریابی است

ایمیل‌مارکتینگ رابطه‌ساز با مشتریان، یکی از روش‌های راهبردی بازاریابی خدمات و محصول است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بازاریابی محصولات و خدمات همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا است، روش‌های مختلف بازاریابی در شرایط عادی می‌تواند بازدهی متفاوتی از خود نشان دهد که به‌نظر می‌رسد در چنین شرایطی شرکت‌ها باید اشراف کافی به راهبردهای بازاریابی داشته باشند.

یکی دیگر از روش‌های نوین و پربازده بازاریابی محصول و خدمات روش ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل تبلیغاتی به علاقمندان به یک حوزه کاری گفته می شود.

البته ایمیل‌های ارسالی صرفاً نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشند. ارسال ایمیل‌های رابطه‌ساز به صورت هفتگی یکی از کارهایی است که باید در ایمیل مارکتینگ مورد توجه قرار بگیرد. با استفاده از صفحات فرود و ارائه پیشنهادهای ویژه به کاربران و بازدیدکنندگان سایت، خیلی راحت می توان ایمیل و اطلاعات تماس علاقمندان به حوزه کاری مربوطه را شناسایی و به‌عنوان یک پایگاه داده جمع آوری کرد. 

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل اصول و قواعدی دارد که برای جواب گرفتن از این روش بازاریابی اینترنتی حتما باید آنها را رعایت کرد. مثلاً ارسال ایمیل بدون اجازه به افراد زیادی که اصلا با کسب‌وکار مربوطه آشنایی ندارند فایده‌ای نخواهد داشت.

متاسفانه خیلی از افراد ایمیل مارکتینگ را با این روش یعنی ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به صورت انبوه و کاملاً بی هدف اشتباه گرفته‌اند و به همین دلیل نیز ایمیل مارکتینگ را روشی ناکارآمد و منسوخ می‌پندارند. بنابراین مطالعه و امکان‌سنجی مناسب از کسب‌وکار قبل اجرای ایمیل مارکتینگ ضروری است.

انتهای پیام/4107/4116/

http://ana.ir/i/411848
نبود کنترل و سازماندهی ایده‌ها منجربه ضعف قدرت خلاقه می‌شود

نبود کنترل و سازماندهی ایده‌ها منجربه ضعف قدرت خلاقه می‌شود

لینک سازی اثرگذار برای محصولات، یکی از راهبردهای مهم بازاریابی اینترنتی است

لینک سازی اثرگذار برای محصولات، یکی از راهبردهای مهم بازاریابی اینترنتی است

بازاریابی چریکی یکی از راه‌های پیش‌بینی طرز رفتار و کیفیت نیازهای مشتریان است

بازاریابی چریکی یکی از راه‌های پیش‌بینی طرز رفتار و کیفیت نیازهای مشتریان است

ویدئو مارکتینگ یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی است

ویدئو مارکتینگ یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی است

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای فروش محصول و خدمات است

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای فروش محصول و خدمات است

دیجیتال مارکتینگ ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرده است

دیجیتال مارکتینگ ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرده است

خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار مستلزم سخت‌کوشی و خطرپذیری است

خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار مستلزم سخت‌کوشی و خطرپذیری است