دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با میلاد حضرت زینب(س) آغاز می‌شود؛

روشنگری رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت در سومین مهر‌واره «بانور»

روشنگری رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت در سومین مهر‌واره «بانور»
معاون ارتباطات بنیاد هدایت در نشست خبری مهرواره «بانور» گفت: ما به دنبال شناسایی بانوان فعال مساجد در مناطق مختلف و ارتقای فعالیت‌های آنان در مسیر الگوسازی هستیم که این فرایند با پیوست‌های رسانه‌ای همراه است.
کد خبر : 939310

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست خبری سومین مهرواره «بانور» (نهضت رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت) پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محمد پشم فروش معاون ارتباطات بنیاد هدایت در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) گفت: اصل وجودی تاسیس بنیاد هدایت، بر مبنای توانمندسازی ائمه‌محترم جماعت و گروه‌های موثری در مساجد به مثابه حلقه‌های میانی فعالان مسجدی و رشد و ارتقای فکری آنها است. یکی از مهم ترین گروه‌های حاضر در مساجد بانوان هستند و بنیاد هم مدتی است که تمرکز خود را روی اثر گذاری بانوان به عنوان یک قشر تأثیرگذار در محلات گذاشته است.

تأکید ویژه مهرواره بر نقش همسر ائمه جماعات مساجد

وی اظهار کرد: به عنوان مثال نقش همسر امام جماعت مسجد در سطح محله و منطقه به عنوان شریک و همراه امام جماعت مورد توجه ما بوده است. در کنار آن، فعالیت‌های خانوادگی و اجتماعی بانوان فعال در مساجد نیز محور فعالیت‌های بنیاد است. ما به دنبال شناسایی این بانوان مکرمه در مناطق مختلف و ارتقای فعالیت‌های آنان در مسیر الگوسازی هستیم که این فرایند با پیوست‌های رسانه‌ای همراه است.

روشنگری رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت در سومین مهر‌واره «بانور»

پشم‌فروش عنوان‌کرد: مهرواره «بانور» (بانوان مسجدی) جایگاه ویژه‌ای برای بنیاد و سازمان تبلیغات دارد که سومین دوره آن از روز میلاد حضرت زینب (س) با کمک سایر دستگا‌های درون و برون سازمانی برگزار خواهد شد.

مریم زادقاسمی دبیر سومین مهرواره «بانور» نیز عنوان کرد: مهرواره بانو دو سال است که از میلاد حضرت زینب(س)  تا میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در قالب یک چله جهاد تبیین برگزار شد. سومین دوره آن نیز امسال به فضل خدا برگزار خواهد شد. در‌ مهرواره اول حدود ۳۵هزار بانوی فعال مسجدی شناسایی شدند  و هزاران قصه و روایت به دست ما رسید. در‌ نهایت۱۲۰ برگزیده ملی داشتیم که در آیین اختتامیه در مشهد پس از یک دوره آموزشی کوتاه از آنها تجلیل شد.

«مقاومت»؛ محور اصلی مهرواره سوم

وی عنوان کرد: مهرواره سال گذشته روی طراحی سطوح کنش‌گری در جهاد تبیین متمرکز شد در هشت سطح تلاش کرد که پیدا کرده بود را آموزش دهد. 
وی افزود: امسال تلاش داریم تا به هویت بخشی به شبکه بانوان به تدریج آنها را به سمت استفاده از منابع معنوی و فرهنگی مسجد ببریم.با توجه به اهمیت پدیده «مقاومت»  و تاکید حضرت آقا بر تبیین این موضوع،  سومین مهرماه بانور را رو نهضت رسانه ای بانوان مسجدی حامی مقاومت متمرکز کنیم.

زادقاسمی گفت: بر این اساس، به دنبال این هستیم که بانوانی که سرشار ازانگیزه و ایده هستند را به سمت‌ کنشگری فعال و قدرتمند در عرصه رسانه ببیرم. در این راستا این عزیزان در تمام پیام‌رسان‌های مورد استفاده در کشور به نیت جهاد برای رسوا کردن چهره زشت صهیونیست‌ها و حامیان آنها که حقیقتاً یزیدیان زمان هستند فعال خواهند شد.

روشنگری رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت در سومین مهر‌واره «بانور»

وی افزود: ما امسال از طریق شبکه راهیاری و سفیرانی که از بین برگزیدگان و فعالان مهرواره سال گذشته انتخاب شده‌اند تلاش می‌کنیم  تا پیام این مهرواره را به گوش کنشگران مسجدی برسانند.

دبیر سومین مهرواره «بانور» عنوان کرد: کل مسیر مهرواره در این چهل روز با یک عهد جمعی آغاز می‌شود تا کنش‌گران از آفات این فضا مصون بمانند. بانوان مسجدی علاقه‌مند میتوانند با ارسال رمز یازهرا به سامانه پیامکی «۵۰۰۰۹۶۵۰۰» به سامانه اطلاع رسانی مهرواره در نرم افزارهای «ایتا» و «بله» متصل شوند. در ادامه این عزیزان باید  صفحه‌ای را ایجاد کنند و در این چهل روز آن صفحه را در اختیار محتوای مهرواره قرار دهند.

زادقاسمی گفت: افتتاحیه این دوره از مهرواره  روز پنجشنبه در شهرستان ساری با سخنان آیت‌الله محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دوران سخت و پرفراز و نشیبی پیش روی جبهه مقاومت است. البته ما مفهوم مقاومت را گسترده تر از آنچه درمیدان مبارزه با صهیونیست‌ها در جریان است می‌بینیم؛ مقاومت یعنی انتخاب هدف درست و پیدا کردن راه رسیدن به آن هدف و ثبات قدم در راه رسیدن به آن و این همان چیزی است که انقلاب اسلامی را تاکنون سرپا نگه داشته است.

 اهمیت روایت، رسانه و کنشگران فعال در جنگ شناختی

وی اظهار کرد: پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف نیز به خاطرهمین نگاه و اندیشه است و همین رویکرد هم هست که باعث تداوم دشمنی جبهه باطل شده است. ما در سازمان تبلیغات در چنین شرایط حساس و پیچیده‌ای خودمان را دستگاه تبلیغات جنگ و مقاومت می دانیم. اما مهم‌تر از جنگ نظامی، جنگ شناختی است که اتفاقاً دشمن در آنجا انرژی بیشتری گذاشته است. از بارزترین عرصه های جنگ شناختی «روایت» است. اساساً در جنگ شناختی، تقابل از روایت شروع می‌شود.از ویژگی‌های این صحنه این است که صرفاً در یک نقطه جریان ندارد. جنگ در ذهن‌ها و دل ها و اراده‌های همگان وجود دارد. همه مردم و افراد در نقطه درگیری بوده و مخاطب دشمن هستند. با این نگاه است که مقولاتی همچون روایت، رسانه و کنشگران فعال اهمیت پیدا می کند.

روشنگری رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت در سومین مهر‌واره «بانور»

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مخاطبان «بنیاد هدایت» در گستره کشوری و در هرجایی که مسجد وجود دارد تعریف شده‌اند که بخش قابل توجه آن خانم‌ها هستند. بانوان، هم تولیدکننده و هم نشردهنده روایت هستند. در مهرواره «بانور» هم میدان عمل که محلات و مساجد هستند و هم کنش‌گران اصلی یعنی بانوان و هم رسانه به عنوان ابزار انتقال این روایت‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در‌ مهرواره‌های اول و دوم، تبیین و حل مسأله محوریت داشت اما در‌ دوره سوم دوستان ما با هوشمندی بحث مهم و به‌روز «مقاومت» را محور قرارداده‌اند.

عزت‌زمانی افزود: مهرواره «بانور» روایت جبهه مقاومت برای مردم کشور است. ما معتقدیم که لبنان و غزه همان خوزستان دوران دفاع مقدس است. نقش آفرینی در این عرصه و تقویت ذهن و اراده مردم با محوریت بانوان فرهیخته و مومن مسجدی  هدف اصلی مهوراه «بانور» است.

در پایان این نشست از پوستر سومین مهرواره «بانور» رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب