صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۸ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مرداد (19 اوت)

نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 928440

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

{$sepehr_key_1308}

تصویر روز Skyandtelescope

این عکس توسط جف فیلیپس(Jeff Phillips) در یوجین، اورگان به تاریخ 14 اوت 2024، 9:59 UT   با تجهیزاتC14  در f/20 با دوربین رنگی ZWO 224mc  ثبت شده است. این عکس ترکیبی از چهار فایل 5 دقیقه ای AVI است که با استفاده از Winjupos ساخته شده است. قمر تتیس برای وضوح انتخاب و روشن شد. در این مقیاس، تتیس تنها حدود دو پیکسل عرض دارد! حلقه‌ها نسبت به دو هفته پیش بازتر به نظر می‌رسند.

تصویر روز آژانس تلسکوپ ملی استرالیا

لوک وادکار (Luke Vadekar) علاقه‌مند به عکاسی نجوم و فضا است. او تصویر فوق را ثبت کرده است.  لوک توضیح می‌دهد: «این عکس مربوط از شهر کوچک تاراگو گرفته شده است که آن را در می‌2024 گرفتم. این مجموعه از 30 عکس با نوردهی منفرد تشکیل شده که هر کدام 10 ثانیه طول کشید.

تصویر روز Earthsky

در 2024/08/17 در ساعت 22:24، چاک راینهارت (Chuck Reinhart) از وینسنس، ایندیانا، این تصویر را به اشتراک گذاشت. او می‌گوید این عکس را هنگام آماده شدن برای "ابر ماه" گرفته است هنگامی که ماه 99 درصد کامل بود. عکاس از نیکون D850 با لنز سیگما 600 میلی متر استفاده کرده است. عکس در لایت روم و فتوشاپ پردازش شد.

تصویر روز ناسا

این تصویر توسط لوئیس رومرو ونتورا (Luis Romero Ventura) ثبت شده است. سحابی پیله که با نام IC 5146 نیز شناخته می‌شود، مکانی است که ستارگان جدیدی در آن متولد می‌شوند. عرض آن حدود 15 سال نوری است. این سحابی زیبا در فاصله 4000 سال نوری از ما در صورت فلکی ماکیان قرار دارد که در شمال آسمان تابستانی قابل مشاهده است. مانند سایر مناطقی که در آن ستاره تشکیل می‌شوند، به دلیل گاز هیدروژن گرم ستاره‌های جوان و داغ می‌درخشد. همچنین نور ستاره ای از گرد و غبار در سحابی منعکس می‌شود. ستاره درخشان در مرکز سحابی تنها چند صد هزار سال قدمت دارد و وجود آن به روشن شدن سحابی کمک می‌کند و فضای موجود در غبار و گاز اطراف آن را پاک می‌کند. این تصویر از 48 ساعت نوردهی ایجاد شده است. رنگ‌ها و جزئیات خیره کننده در منطقه غبارآلود نشان می‌دهد که در آن ستاره‌های جدید در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر