صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاظمی: دانش‌آموزان آسیب‌دیده درمان می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اطلس آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: ما دانش آموزان آسیب دیده را نقطه‌یابی کرده و در راستای پیشگیری و درمان آنها از اعتیاد و دیگر آسیب‌ها گام خواهیم برداشت.
کد خبر : 933923

به گزارش خبرگزاری آنا، همایش تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم پیشرفت، صبح امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: ما چنین نگاهی نداریم که از ستاد مبارزه با مواد مخدر جدا شده‌ایم چرا که از تک تک شما عزیزان درس‌های بسیاری آموخته‌ام.

کاظمی با بیان اینکه ظرفیت این مجموعه باید به ظرفیتی بزرگ تبدیل شود، ابراز کرد: حضور آقای مومنی و رویکرد و نجربیات ایشان برای کشور یک فرصت ویژه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند کانون یک تحول عظیم در کشور باشد، عنوان کرد: نجات جان انسان‌ها مهمترین کاری است که یک انسان می‌تواند انجام دهد همین است.

کاظمی با اشاره به کلام رهبر انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بیان کرد: طی همین چند ماه گذشته دو نشست مهم در آموزش و پرورش برگزار کردیم و این را مهمترین مسئولیت خود تلقی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما سه ظرفیت بزرگی در آموزش و پروش داریم بیان کرد: بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در سراسر کشور داریم و اولیا آنها و ابته شبکه معلمان ما و معلمان پرورشی و شبکه شاد که روزانه ۱۱میلیون کاربر فعال در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فعالیت‌های متعددی دارد، اظهار کرد: با ترسیم نقشه راه مشخص و معین هفتگی جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم.

وزیر آموزش به طرح همیاران و سامانه هوشمند نماد تاکید کرد و ادامه داد: باید محتوای مناسب تدارک ببینیم و پشگیری را در دستور کار قرار داده و به بچه‌های آسیب دیده کمک و آموزش دهیم.

کاظمی با اشاره طرح پیشنهادی درباره استقرار فردی از ستاد مبارزه با مواد مخدر در معاوونت پرورشی اظهار کرد: این مدیر می‌تواند حلقه واصل آموزش و پروش و ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی سپس به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: طرح تعالی و تحول و ارتقا کانون‌های همیاران زندگی از طرح‌های پیشنهادی است و تاکید داریم این طرح در دستور کار قرار بگیرد و سامانه دقیق و درستی را جهت تولید محتوای توسط دانش آموز و معلمان تدارک دیده شود.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: نمایشگاه در سال گذشته نخستین تجربه ما بود و امسال باید باشکوه‌تر شود. بهترین فرصت اموزش و آشنایی دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی است. باید در همه استان‌ها این نمایشگاه پدید آید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اطلس آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: ما دانش آموزان آسیب دیده را نقطه‌یابی کرده و در راستای پیشگیری و درمان آنها از اعتیاد و دیگر آسیب‌ها گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر