صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

تصاویر نجومی بیست‌وهفتم مرداد (۱۷ اوت)

نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 928013

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

{$sepehr_key_1221}

تصویر روز ناسا

تصویر هفته این هفته‌هابل یک کهکشان را در خوشه برساووشی نشان می‌دهد. این خوشه آبل 426 نیز نامیده می‌شود و 320 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. نام کهکشان MCG+07-07-072 است. این خوشه در میان برخی از ستاره‌هایی که به ما بسیار نزدیک‌ترند ظاهر می‌شود. MCG+07-07-072 شکل غیر معمولی دارد. بازوهای نازک کهکشام از هسته میله‌ای آن بیرون می‌آیند و دایره‌ای را در اطراف دیسک ایجاد می‌کنند.

تصویر روز apod

در 11 آگوست، یک موشک الکترون از شرکت هوافضای راکت‌لب پرتاب شد. این ماموریت اِاسکای فول آو سارز (SARs مخفف ماهواره‌های رادار دیافراگم مصنوعی است) نام داشت. ماهواره به مدار پایین زمین رفت. پرتاب از شبه جزیره ماهیا در نیوزلند انجام شد. پرتاب یک مسیر روشن در آسمان ایجاد کرد. موشک الکترون بر فراز دریای جنوبی  به سمت شرق  آسمان پرواز کرد. یک دوربین در مدت 2.5 ساعت 50 عکس از آن گرفت. دوربین بر روی یک سه پایه ثابت به سمت آسمانی جنوبی قرار داشت.

تصویر روز skyandtelescope

عکاس این تصویر نیلز کریستنسن (Niels Christensen) است. عکس در کپنهاگ، دانمارک گرفته شد. تاریخ/زمان تصویربرداری 12-14 مه 2024  است. تجهیزات مورد استفاده تلسکوپ 16 اینچی Lx200ACF F6.2  و دوربین ZWO ASI294MM/MC  با فیلتر آنتلیا تری باند  و  IDAS LPS v4  است. به گفته عکاس تصویر طی دو شب گرفته شد.

تصویر روز astronomy

آلن هوانگ (Allen Hwang) اهل دمینگ، نیومکزیکودر روز 12 آگوست، در حدود ساعت 12:30 به دنبال شهاب‌های برساووشی بود که در افق شمالی "آسمان را به رنگ صورتی ساده" دید. این پدیده ناشی از طوفان‌های ژئومغناطیسی قوی بود. او توانست تصویر را با نوردهی 20 ثانیه ای به وسیله دوربین DSLR نیکون ثبت کند. او از ISO 1600، لنز زوم 24 میلی متری و تنظیم f/2.8 استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر