دیتاک چه کمکی به بانکداری الکترونیکی و آنلاین میکند؟
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بانکداری در گذشته با آنچه که امروز وجود دارد، کاملا متفاوت بوده است. از برداشت وجه، انتقال وجه و یا حتی افتتاح حساب، امروزه به روش غیرحضوری و الکترونیکی انجام میشود. بانکداری اینترنتی یکی از دستاوردهای هوش مصنوعی است که این روزها در سراسر دنیا شاهد آن هستیم.
اما در کنار آن، مدیریت بانک هم به شیوه جدید سختتر از گذشته شده است. اکنون آنالیز دادههای مشتریان و پاسخگویی به نیازها و مشکلات آنها اهمیت پیدا میکند. دیتاک ابزار رصد و تحلیل فضای مجازی است که میتواند کمک زیادی به بانکداری الکترونیکی کند.
بانکداری الکترونیکی چگونه به مشتریان پاسخ میدهد؟
بانکداری اینترنتی جدیدترین شکل بانکداری است که در آن مشتریان و کارکنان به جای ارتباط با افراد واقعی، با صفحههای وبسایتها در ارتباط هستند. حالا دیگر به مدد هوش مصنوعی و بانکداری هوشمند کسی در صف دریافت پول و انتقال وجه در بانک نمیماند. محبوبیت این روش باعث شده تا افراد بیشتری از بانک استفاده کنند و در عین حال امور بانکی هم با سرعت بیشتری انجام شود.
بانکداری الکترونیکی فقط به نفع مشتریان نبوده بلکه مسئولیت مدیران و کارکنان بانکها هم تا حد زیادی کمتر شده است. اما کمتر شدن مسئولیتها به معنای خلاصی کامل آنها از پاسخگویی به مشتریان نیست. بلکه به نحو دیگری باید همچنان با مشتریان در ارتباط باشند.
بانک ها برای محافظت از کاربران خود چه میکنند؟
با وجود پیشرفتهتر شدن و آسان شدن بانکداری، اما خطرات زیادی مشتریان و اطلاعات آنها در بانکها و سازمانهای مالی را تهدید میکند. بانکها به منظور حفاظت از اطلاعات کاربران و جلوگیری از ورود سوءاستفادهگرها و هکرها به اپلیکیشنها و همراه بانکها چندین روش را در پیش میگیرند.
فیچرهای سکو به روشهایی اشاره دارد که در آن اطلاعات کاربران ایمن میماند و حق ورود و دسترسی کاربران غیرقانونی به این اطلاعات مسدود میشود. همچنین سکوی هوشمند پردازش داده دیتاک امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی مفیدی در اختیار مدیران و کارشناسان قرار میدهد:
- تعیین نقش کلمات در متن
- نرمال ساز فارسی
- تشخیص زبان متن
- استخراج موجودیت ها از متن
- تشخیص چهره
- جستجوگر عبارات مرتبط
- تقطیعگر عبارات اسمی
- استخراج عبارات کلیدی
- طبقه بندی متون
- نمایش طیفی کلمات
- نویسهگردانی
- شباهتسنج متن
- مشابهیاب متن
- پارسر سازهای
دیتاک چه کمکی به بانکداری الکترونیکی میکند؟
دیتاک (Dattak) ابزاری هوشمند است که با هوش مصنوعی عمل میکند و در داده کاوی در بانکداری الکترونیک کاربرد دارد. این ابزار قادر است با جستجو در شبکههای اجتماعی تمامی مشکلات و نیازهای مشتریان بانکها را دریافت کرده و به مدیران آنها انتقال دهد. برای مثال بانک X که مشتریان آن از همراه بانک استفاده میکنند، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند. از جمله:
- ناتوانی در افتتاح حساب
- عدم دریافت و یا تعویض رمز عبور
- از دست دادن اطلاعات و یا ورود افراد ناشناس به صفحه آنها
- قطع شدن همراه بانک
- و ....
در صورت بروز هر یک از این مشکلات، ممکن است دسترسی مشتریان با مدیران شعب بانک در اسرع وقت ممکن نباشد. از سوی دیگر همراه بانک و اپلیکیشنهایی که در بانکداری اینترنتی استفاده میشود توسط شعبه اصلی بانکها مدیریت میشود. بنابراین حتی در صورتی که به یکی از شعبهها مراجعه کنند، ممکن است تا برطرف شدن مشکلات، زمان زیادی طول بکشد.
همچنین در بانکداری الکترونیکی یک موسسه اعتباری یا بانک با میلیونها کاربر مواجه است. بنابراین ورود و حضور تعداد زیادی از این افراد ممکن است باعث ایجاد مشکل در مدیریت بانک شود. اما وقتی مشکلات و نیازهای مشتریان به صورت جمعی دریافت شود، مدیران بانکها و موسسات مالی میتوانند در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات را برطرف کنند.
گردآوری دادهها برای مدیران بانکها
مشتریانی که از هوش مصنوعی و بانکداری هوشمند استفاده میکنند، قطعا قادر به استفاده از شبکههای اجتماعی نیز هستند. به این معنا که آنها مشتریانی تحصیلکرده هستند که علاوه بر اپلیکیشنهای بانکداری الکترونیکی، از شبکههای اجتماعی هم استفاده میکنند.
با این اوصاف بروز هرگونه مشکل آنها را وادار میکند که به سمت پلتفرم رسانههای اجتماعی بروند. به عبارت دیگر این گروه از مشتریان بانک ترجیح میدهند مشکلات و نیازهایشان را در شبکههای اجتماعی بیان کنند. اما مدیران بانکها چطور از نظرات آنها مطلع شوند؟
دیتاک ابزاری است که برای گردآوری نظرات مشتریان استفاده میشود. این ابزار با کمک کلمات کلیدی مثل نام یک بانک یا موسسه اعتباری قادر است هزاران و شاید میلیونها نظر کاربر (حاوی نام بانک و رقبا، اسامی مرتبط به بانک و ...) را گردآوری کند. این اطلاعات از حیث تحلیل نظرات کاربران شبکههای اجتماعی که افراد تاثیرگذاری بر اطرافیان خود هستند مهم است. همچنین آنالیز دیتای مرتبط با بانک به تحلیل رقبا، بررسی نیازهای مشتریان، دلایل رضایت و عدم رضایت آنها از بانک، تصویر بان در میان کاربران و ... مفید و کاربردی است.
مزیت استفاده از دیتاک برای بانکداری هوشمند
وقتی از ابزار دیتاک برای بانکداری اینترنتی استفاده میکنید، تا حد زیادی در زمان و هزینهها صرفهجویی کردهاید. در این روش ابزار دیتاک در زمان کوتاه قادر است هزاران نظر را دریافت کند. سپس طی یک پروسه چند روزه، نظرات دستهبندی شده و مدیران بانکها به اطلاعات مفیدی دست پیدا میکنند.
مزیت استفاده از دیتاک برای بانکداری الکترونیکی عبارت است از:
- دستیابی به نظرات منفی و مثبت مشتریان
- اطلاع از بروز هرگونه اختلال در سیستم بانکداری هوشمند
- اطلاع از ورود خرابکاران و هکرها به نرمافزارهای بانکداری
- امکان پاسخگویی سریع به مشتریان
- امکان برطرف کردن مشکلات و پیگیری اختلالهای موجود در شبکه بانکداری
- کاهش هزینههای تحلیل نظرات مشتریان
در پایان
آنچه از سیستم بانکداری هوشمند گفته شد، به معنای سهولت مدیریت بانکهاست. اما از سوی دیگر باید پاسخگویی به نیازهای مشتریان هم از طریق سیستم هوشمند انجام شود. دیتاک میتواند با گردآوری اطلاعات، مدیران را در اسرع وقت از مشکلات بانکداری مطلع کند. همچنین با ارائه نظرات و پیشنهادات به بهتر شدن بانکداری الکترونیکی کمک میکند.
فیچرهای سکو هم که به منظور احراز هویت آنلاین کاربران و حفاظت از اطلاعات مشتریان درنظر گرفته شدهاند، با وجود اطلاعات و دادههای دیتاک به روند بانکداری الکترونیکی کمک خواهند کرد. اطلاعات بیشتر درباره خدمات دیتاک در بانکداری هوشمند را از طریق شبکه های اجتماعی دیتاک دریافت کنید.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/