معرفی و بررسی جز به جز بازی Metro Exodus
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بازی Metro Exodus، برخلاف نسخههای گذشته خود با تغییراتی روبرو بوده است که خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به بررسی هر چه بیشتر این بازی بپردازد.
معرفی بازی Metro Exodus
وقایع بازی Metro Exodus، سالها پس از اتفاقات نسخه قبل آن رخ میدهند و دنباله یکی از پایانهای آن بازی هستند، البته باید گفت برخلاف Last Light، این بار در بازی Metro Exodus با اثری با چند پایان مختلف طرف نیستیم و بازی برای همه شروع و پایان مشخصی دارد.
همانطور که میدانید؛ Exodus بهمعنی هجرت و سفری گروهی است که خب یک نامگذاری منطقی برای این بازی است؛ چرا که داستان نسخه جدید مترو در رابطه با سفری برای پیدا کردن جایی عاری از رادیواکتیو و موجودات جهشیافته است.
- بیشتر بخوانید:
- زوکربرگ انگشتهای واقعی را به دنیای واقعیت مجازی برد
- سرمایهگذاری بیشتر برای بازیهای ویدئویی
- تلفیق واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در بازیهای کامپیوتری
آرتیوم، شخصیت اصلی نسخههای پیشین بازی Metro Exodus در این قسمت هم حضور دارد و در حقیقت بازی از جایی آغاز میشود که وی، تاکید دارد میتوان در ورای مسکو ویرانشده در اثر انفجارات اتمی، جایی برای زندگی کردن به دور از تبعات انفجاری اتمی پیدا کرد که البته این ایده خیلی استقبال سایرین را در پی ندارد، اما با این حال در نهایت اتفاقات بهگونهای رقم میخورند که آرتیوم و چند تن از دوستانش از جمله میلر و آنا، همسر آرتیوم، سفری را برای پیدا کردن این بهشت موعودِ عاری از ویرانی جنگ آغاز میکنند.
از نظر تِم و فضای کلی داستان، Metro Exodus تفاوت بزرگی با دو نسخه قبلی این سری دارد و در حالی که ۲۰۳۳ و Last Light به ماجراجوییهای آرتیوم و یارانش در ویرانههای مسکو و اکثرا تونلها و ایستگاههای مترو خلاصه میشدند و البته میشد رنگ و بوی یاس و ناامیدی و تلاش برای بقا در محیطی بیرحم را در بازیها با تمام وجود حس کرد، این بار همهچیز در رابطه با امید است؛ امید به پیدا کردن جایی امن، امید به پیدا کردن آرامشی که سالها زندگی در ایستگاههای مترو از مردم سلب کرده و البته امید به ساخت آیندهای جدید و نو. این تغییر تم داستانی از یک تاریکی مطلق به نوری در انتهای راهرو، تاثیرش را نه فقط روی داستان که روی تکتک اجزای بازی از گیمپلی گرفته تا حتی سبک طراحی گرافیکی آن گذاشته و البته با اینکه ویژگیهای جدید گاهی مترو را به تجربهای لذتبخش تبدیل میکنند، اما گاهی هم به معنی فاصله گرفتن بیش از حد آن از چیزی که باید باشد، هستند.
داستان بازی Metro Exodus
قصه Metro Exodus را میتوان یکی از بهترین روایتهای داستانی در چند سال اخیر در دنیای بازیها دانست.
قصهای پر جزییات بازی حرفهای جدی زیادی برای گفتن دارد و همزمان آنقدر کشش دارد که تا پایان بندی خوب خود شما را هیجان زده نگه دارد.
طی Metro Exodus با کاراکترهای کمی روبرو میشویم، اما همین شخصیتها به خوبی طی مدت زمان ۲۰ ساعته داستان پرداخته و متحول میشوند.
کاراکترهای جانبی بامزهای در بازی Metro Exodus هم در فصول مختلف Exodus ملاقات خواهید کرد که هر کدام از آنها هم حرفهای زیادی برای گفتن داشته که حتی همه آنها هم حرفهای تازه زیادی برای گفتن دارند.
Metro Exodus در زمینه شخصیتپردازی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. از آن جایی که بخش زیادی از بازی در قطار رخ میدهد، همین وسیله نقلیه به عنوان یک عنصر اصلی برای پردازش شخصیتها مورد استفاده قرار گرفته است.
بعنوان مثال، آرتیوم و همسشرش یعنی آنا در کوپهای جدا از بقیه زندگی میکنند. شما میتوانید او را در آغوش گرفته و آنا برای مدتی طولانی برای شما از زندگی و آرزوهای خود میگوید.
اگر از کابین آنا رد شوید، میتوانید به دیگر دوستانتان هم سر بزنید، با آنها سیگار بکشید یا با همراهی یکدیگر موسیقی بنوازید.
همه این اتفاقها با توجه به محیط آخرالزمانی بازی تم خاصی به خود گرفتهاند.
بعنوان مثال سیگاری که آرتیوم میکشد جنس خوبی ندارد و هنگام استعمالش او بارها عطسه میکند. یا سازی که با استفاده از آن میتوانید موسیقی بنوازید هم در بعضی از نتها دچار مشکل میشود. در کل، همه این موارد به عنوان یک چاشنی موثر در ترسیم فضای آخرالزمانی Metro Exodus عمل میکنند.
چرخه و شب و روز هم یکی دیگر از المانهای اضافه شده به Metro Exodus محسوب میشود که تاثیرات مشخصی را روی گیمپلی بازی گذاشته است.
مناطق امنی در بخشهای مختلف نقشه وجود دارند که شما با پیشروی در بازی به آنها دسترسی پیدا خواهید کرد و آرتیوم در آنها میتواند استراحت کرده و تغییرات مختلفی را در تجهیزات خود اعمال کند.
با توجه به چرخه پویای محیط و اهمیت عنصر نور در ماموریتهای بازی، انتخاب دوره زمانی شب یا روز تاثیر بهسزایی را در روند مراحل خواهد گذاشت.
بعنوان مثال در بازی Metro Exodus با انتخاب زمان شب، با هیولاهای بیشتری روبرو میشوید، اما در مقابل میتوانید از عنصر تاریکی برای از بین بردن بدون سر و صدای دشمنان استفاده کنید.
سیستم ساخت و ساز بازی Metro Exodus ، پیادهسازی بسیار خوبی دارد و مخصوصا در مورد اسلحهها گزینههای جذاب جدید زیادی به بازی اضافه شده است.
اسلحهها در بخشهای مختلفی قابل شخصیسازی هستند و از دوربین گرفته تا حتی نوع خشاب را هم میتوان عوض کرد که هم تاثیر ظاهری روی سلاح میگذارند و هم اینکه میتوانید تاثیر آنها روی عملکرد اسلحه را مشاهده کنید.
بعنوان مثال اگر در یک مرحله قصد مخفیکاری داشته باشید، میتوانید اسلحهتان را به صدا خفهکن مجهز کنید یا اگر قصد دارید تا از راه دور دشمنان را هدف قرار بدهید، استفاده از یک دوربین روی اسلحه راهحل خوبی خواهد بود. سیستم شخصیسازی و ساختوساز بازی همچنین اجازه تمیز کردن اسلحه برای پیشگیری از گیر کردن گلوله در آن یا کارهای دیگری، چون تمیز کردن ماسک آرتیوم و ساخت فیلتر برای آن را میدهد و در مجموع، جایگزین بسیار ایدهآلی برای سیستم خرید و فروش نسخههای قبلی است و حتی از آن هم جذابتر ظاهر میشود.
انتهای پیام/
انتهای پیام/