صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستانهای فنی و حرفه‌ای در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور، گفت: مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند، استقبال و حمایت می‌کنیم.
کد خبر : 934311

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در بازدید سرزده از تعدادی از مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و پروژه مهر این بود که هیچ کلاسی در هیچ‌جای کشور بدون معلم نباشد و همه دانش آموزان بتوانند در محیطی آرام و بی‌دغدغه به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به اینکه نهاد‌های حاکمیتی و مردمی که بتوانند در زمینه مدرسه‌داری به آموزش و پرورش کمک کنند، از آنها حمایت می‌کنیم، افزود: تجربه نشان داده است این نهاد‌ها به دلیل همراهی، همسویی و پیروی از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور نسبتا موفق عمل کرده‌اند و می‌توانند از ظرفیت‌های خود حتی در حمایت از مدارس دولتی محروم نیز استفاده کنند که در همین راستا توافقی با یکی از همین مجموعه‌ها صورت گرفته است که ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم را در زمینه‌های مدیریتی، هدایت و نرم‌افزاری یاری و همراهی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور، ادامه داد: مجموعه‌ها و نهاد‌هایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند حتما استقبال می‌کنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را باید مورد توجه جدی‌تر قرار دهیم.

محمودزاده با تاکید بر اینکه بیشتر انرژی و پتانسیل در آموزش و پرورش صرف فراهم کردن فضا‌های سخت افزاری و فیزیکی مدارس و تجهیز کلاس درس و ... می‌شود، گفت: وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش در بخش نرم آموزش و پرورش باید اتفاق بیافتد و کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین عنصر در تربیت نیروی انسانی معلم است و اگر می‌خواهیم دانش آموز در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت کنیم این اتفاق به دستان توانمند معلمان رقم می‌خورد افزود: معلم تاثیرگذارترین عنصر در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم تحولی در جامعه رخ دهد این اتفاق توسط معلم و در کلاس درس رخ خواهد داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به منزلت، معیشت و دانش‌افزایی را از عوامل مهم در اثربخشی معلمان در کلاس درس خواند و ادامه داد: تا معلم از شرایط خوبی برخوردار نباشد انتقال مفاهیم و واژگان به نسل نو به درستی شکل نخواهد گرفت.

محمودزاده با تاکید بر توجه به ایده‌های نو و خلاقانه در ارتباط با دانش آموزان، گفت: دانش آموز امروز با زبان تکنولوژی‌های جدید آشناست و نمی‌توان دانش آموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است با روش‌های سنتی و قدیمی جذب کرد.

وی توجه به مناسبت‌های دینی، ملی و مذهبی از جمله کار‌های مهم معلمان در کلاس درس ارزیابی کرد و عنوان کرد: تقویت باور‌های دینی در دانش آموزان و هویت بخشی پیرامون مسائل ملی از اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که معلمان در کلاس درس نباید از آن غافل شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان را در فرهنگ‌سازی نسل جوان بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: معلمان از جنبه‌های مختلف نقش الگویی برای دانش آموزان ایفا می‌کنند و این نقش در جامعه نیز تسری پیدا کرده است و اساسا فرهنگیان به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه مورد توجه و اعتماد مردم هستند که باید از این ظرفیت‌های عظیم در راستای فرهنگ سازی و مسئولیت‌پذیری در جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر