صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بزرگترین نمایش پهپادی جهان!

بزرگترین نمایش هواپیماهای بدون سرنشین جهان در آسمان چین با به پرواز درآمدن 7598 پهپاد اجرا شد.
کد خبر : 934095

به گزارش خبرگزاری آنا، چین به تازگی موفق شد رکورد جدیدی را برای اجرای بزرگترین نمایش پهپادی جهان با به پرواز درآوردنِ همزمانِ 7598 هواپیمای بدون سرنشین به نام خود ثبت کند. چیزی که این رویداد دیدنی را قابل توجه می‌کند این است که همه پهپادها با استفاده از یک لپ تاپ کنترل ‌شدند.

{$sepehr_key_2366}

سازماندهی این برنامه توسط شرکتی چینی به نام جیلین (Jilin) صورت گرفت. پهپادها پس از پرتاب در آسمان، اشکالِ چشمگیر مختلفی را در آسمان شب خلق کردند؛ از جمله تصاویری از دیوار بزرگ چین، یک اژدهای غول پیکر و یک ببر. این رویداد خیره‌کننده را می‌توان جایگزینی سازگار با محیط زیست در عوض آتش‌بازی‌های سنتی قلمداد کرد که بدون انتشار دود و به طور قابل توجهی ساکت‌تر انجام می‌‌گیرد.

در طی این نمایش همچنین دو رکورد جهانی گینس به ثبت رسید؛ یکی برای بیشترین تعداد پهپادهای کنترل‌شده از یک کامپیوتر در فضای باز و دیگری برای بزرگترین تصویر هوایی که توسط پهپادها ایجاد شده است.

هماهنگی دقیق این اشیای پرنده به کمک نرم‌افزارهای پیشرفته امکان‌پذیر شد و آسمان را تبدیل به بوم بزرگی از اجرام نورانی کرد. این رویداد منظره‌ای شگفت‌انگیز را برای تماشاگران به ارمغان ‌آورد. به رغم خطر احتمالی نقص عملکرد این هواپیماهای بدون سرنشین، پیشرفت‌ فناوری باعث شده کنترل آنها ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر از همیشه باشد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر