صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

اندیشه حزب‌الله بعد از شهادت سیدحسن نصرالله شکوفاتر می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: بدون تردید پس از شهادت سیدحسن نصرالله، اندیشه حزب‌الله و این شهید بزرگوار شکوفاتر خواهد شد.
کد خبر : 934009

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت فراق و شهادت شهید سیدحسن نصرالله با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تلاوت کلام‌الله مجید، قرائت زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در این مراسم با تسلیت و تبریک شهادت پرچم دار مقاومت، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی شهید سیدحسن نصرالله گفت: این خصوصیات، تعابیری هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیف شهید نصرالله به کار برده‌اند که از این ویژگی‌ها می‌توان دریافت که چه ضربه‌ای به جبهه مقاومت و سپاه اسلام وارد شده است.

{$sepehr_key_2340}

باقر گرگین با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ» اگر در میدان رزم به شما جراحتی رسید و ضربه‌ای وارد شد، گروه مقابل نیز دچار جراحت شدند، ادامه داد: این قائده‌ مسیر توحیدی است؛ پیروزی‌ها و برتری‌ها در میدان رزم میان جبهه حق و باطل جابه‌جا می‌شود، اما باید دانست که برتری‌های جبهه باطل، برتری‌های ظاهری است و پیروزی از آن سپاه حق خواهد بود و ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به وقایع قیام عاشورا و اتفاقات عصر عاشورا ادامه داد: پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام و یارانش، در حالی که یزیدیان سرمست از پیروزی در نبرد، بر پیکر شهدا اسب می‌تاختند و حتی یزید دستور داد تا خانه‌های بنی هاشم را نیز خراب کنند تا ذره‌ای از تفکر اعتقادی شیعیان به جا نماند، اما می‌بینیم که این پایان، سرآغازی بر آغاز‌های پی‌درپی بود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه گشایش‌های بسیاری در دل این آغاز‌ها متواتر است، ادامه داد: پس از شهادت هرکدام از امامان و ائمه اطهار علیهم‌السلام، ظفر‌ها و مسیر‌های دیگری در مقابل جبهه مقاومت اسلامی قرار گرفت و این مسیر تا ظهور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف پایان نخواهد پذیرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تأکید بر اینکه پس از شهادت سردار دل‌ها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آغازی دیگر برای جبهه مقاومت ایجاد شد، توضیح داد: به‌واسطه فرهنگی که حاج قاسم ایجاد کرد، فرهنگ مکتب مقاومت اسلامی در اقصی نقاط جهان شناخته شد و زنان و مردان و سردمداران در کشور‌های مختلف، ایستاده این شهید را تشویق کردند و به وی احترام گذاشتند.

گرگین با تأکید بر اینکه بدون تردید پس از شهادت سیدحسن نصرالله، اندیشه حزب‌الله و این شهید بزرگوار شکوفاتر خواهد شد، تشریح کرد: امروز پرچم زرد و سبز حزب‌الله و تفکری که این مکتب ایجاد کرده، دست در دست و ذهن به ذهن در گوشه و کنار جهان بیشتر خواهد چرخید.

مسئول نهضت استادی استان بوشهر با بیان اینکه این شهادت‌ها قطعاً ظهور منجی را نزدیک‌تر خواهد کرد، یادآور شد: آیت‌الله بهجت در کلامی اشاره کرد که انقلاب اسلامی، ظهور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف را نزدیک‌تر کرد و در این سال‌ها نیز با شهادت مردان مخلص خدا، این ظهور نزدیک‌تر خواهد شد، چراکه عقیده و تفکر انقلاب اسلامی و شهادت‌ها، احیاء انسانیت، عدالت، مبارزه با شرک، ستم‌خواهی، حمایت از مظلوم و ... که همان هدف ظهور بوده، است.

گرگین اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس با این اقدامات وحشیانه، نابودی خود را نزدیک‌تر کرده و این اقدامات نتیجه ناچاری آنان است، چراکه پس از عملیات طوفان‌الاقصی و با آن همه حمایت‌های مستکبران جهانی، این رژیم جز کشتن کودکان و زنان و ترور‌های بزدلانه، هیچ دستاوردی نداشته است.

وی تشریح کرد: با شهادت سیدحسن نصرالله، جبهه مقاومت تضعیف نخواهد شد، همانطور که پس از شهادت سیدعباس موسوی، دبیر پیشین حزب‌الله از میان ناامیدی‌ها با حضور سیدحسن، نقطه عطفی در حرکت مقاومتی حزب‌الله ایجاد شد و حزب‌الله به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: امیدواریم با شهادت شهید سیدحسن نصرالله در حرکت و اعتلای حزب‌الله خللی وارد نخواهد نشد و ققنوس‌وار از این آتش برخواهد خواست.

رئیس بسیج اساتید استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله انتقام، عنوان کرد: انتقام قطعی است، باید دانست که جبهه مقاومت در حال طراحی نقشه و عملیاتی بزرگ است و هرگز فرمان و وعده رهبر معظم انقلاب، روی زمین نخواهد ماند اما عملیات‌های بزرگ با پیچیدگی‌های که دارند، نیازمند طراحی‌های بزرگ هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر