صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
بررسی ظرفیت بازار رمزارز‌ها (۱۵)

هوش مصنوعی چگونه وارد معاملات ارز دیجیتال شد

در جریان معاملات جاری صرافی کوین‌بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان، برای اولین بار دو طرف یک معامله رمز ارز هوش مصنوعی بودند. اما چگونه پای هوش مصنوعی به معاملات ارز دیجیتال گشوده شد؟
کد خبر : 930391

به گزارش خبرگزاری آنا، چند روز گذشته در جریان معاملات جاری صرافی کوین‌بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان، برای اولین بار دو طرف یک معامله رمز ارز هوش مصنوعی بودند. این اتفاق هر چند که دور از انتظار نبود، اما نقطه عطفی در معاملات دیجیتال بود. اما چگونه پای هوش مصنتوعی به معاملات دیجیتال گشوده شد؟

در این خصوص عباس آشتیانی پژوهشگر حوزه بلاکچین و رمزارز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد آنا گفت: در بازار‌های پرحجم بین المللی مانند بورس کشور‌های مختلف با توجه به ترافیک کاری، سال‌ها است که رابط کاربری یا همان‌ای پی آی را در اختیار افراد قرار داده می‌شود. از این رو افرادی که قصد ترید کردن در بازار‌های مالی را داشتن خرید و فروش خود را از طریق این راط‌های کاربری انجام می‌دادند.

{$sepehr_key_1663}

وی ادامه داد: این رابط‌ها اولین مرحله از نفوذ تکنولوژی به معاملات دیجیتال بودند. در ادامه این رابط‌های کاربری به ربات‌های ترید نیز متصل شدند. ربات‌های ترید برنامه‌های کامپیوتری بودند که می‌توانست در چند قسمت به انجام معاملات دیجیتال کمک کرده و این اتفاق را تسهیل کنند؛ در اولین کاربرد ربات‌ها می‌توانستند سفارش گذاری‌ها را دقیق‌تر انجام بدهند و همچنین مدیریت سرمایه را می‌توانستند در قالب یک کد کامپیوتری دریافت کنند.

بهره گیری از ربات‌ها در حوزه معاملات دیجیتال

این کارشناس حوزه بلاکچین در ادامه اظهار کرد: تا اینجا دریافتیم که بهره گیری از ربات‌ها در حوزه معاملات دیجیتال قدمت زیادی دارد؛ اما نکته مهم تا اینجا این موضوع بود که آن چه موجب سفارش گذاری توسط این ربات‌ها می‌شد، تصمیم و اراده انسان بود. یعنی تحلیل بازار و همچنین تصمیم گیری در خصوص سفارش خرید و فروش توسط خود شخص تریدر انجام می‌شد. پس از مدتی ربات‌هایی برای تحلیل عواطف بازار و تحلیل ضرر و زیان ابداع شدند.

وی ادامه داد: ربات‌های سنتیمنتال با کمک هوش مصنوعی می‌توانستند اخبار مثبت و منفی پیرامون یک موضوع را تحلیل کرده و گزارشی مثبت یا منفی برای خرید و فروش ارائه دهند. امروزه نیز با پیشرفت هوش مصنوعی طبیعی است که قسمت تحلیل در معاملات الگوریتمی، تحلیل‌های دیتا محور و تحلیل‌های احساسی بازار به یک دیگر پیوسته و توسط هوش مصنوعی انجام شود.

آشتیانی تاکید کرد: پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی امروزه ان را به ابزاری مهم تبدیل کرده است که در نه در حوزه رمز ارز‌ها بلکه در تحلیل تمام اتفاقات بازار‌های مختلف نقشی فعال و پر رنگ دارد؛ از این رو انتقال اختیار معامله به‌ای ابزار دور از ذهن نبوده و اکنون به یک واقعیت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: نکته جالب در خصوص معامله دو هوش مصنوعی با یک دیگر این است که در یک زمان یک کاربر هوش مصنوعی تصمیم به فروش گرفته و دیگر هوش مصنوعی در همان زمان تصمیم به خرید داشته است. داین موضوع به این معناست که پیشرفت این هوش مصنوعی به حدی رسیده است که مانند انسان می‌تواند در شرایط یکسان تصمیمات متفاوتی اخذ کند.

آیا هوش مصنوعی میلیونر‌های حوزه بلاکچین را دو برابر کرد؟

آشتیانی در خصوص انتشار آماری مبنی بر دوبرابر شدن افرادی که بیش از ۱ میلیون دلار دارایی در حوزه رمزارز‌ها دارند گفت: بخشی زیادی از افرادی که بیش از ۱۵ بیتکوین یا معادل آن را در کیف پول الکترونیکی خود دارند از سرمایه‌گذاران اولیه هستند که با قیمت‌های بسیار پایین این رمز ارز‌ها را خریده بودند و هم اکنون دارایی ان‌ها با رشد ارزش مواجه شده است.

{$sepehr_key_1664}

وی ادامه داد: علت رشد شگفت انگیز بیتکوین و به تبع آن دیگر کوین‌ها را نیز می‌توان ورود موسسات و نهاد‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ دنیا مانند بلک راک به دنیای رمز ارز دانست. بلک راک در مدت زمان مشخصی روزانه ۲ الی ۳ هزار بیتکوین خریداری می‌کرد و این حجم عظیم سفارش و ورود سرمایه توانست تحول دنیای رمز ارز‌ها را سرعت ببخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر