صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

مواکب باید به مراکز دائمی برای ترویج مهدویت تبدیل شوند

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام گفت: مواکب باید به مراکز دائمی برای ترویج مهدویت و فراهم آوردن مقدمات ظهور امان زمان (عج) تبدیل شوند.
کد خبر : 930210

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی، معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد، راه‌اندازی موکب در ایام اربعین حسینی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در مرز شلمچه و چزابه را از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این ایام دانست و اظهار کرد: قابلیت‌های دانشگاه در این زمینه بسیار بیشتر از این حد است.

وی با تجلیل از خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین در این مواکب، پرداختن به مضامین و فراز‌های زیارت‌نامه‌ها و دعا‌های مربوط به این ایام و زمینه‌سازی برای عمل به آنها را ازجمله فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند در ایام عزاداری امام حسین(ع) قلمداد کرد.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام  با اشاره به یکی از فراز‌های زیارت اربعین با تبیین ارتباط میان اربعین و مهدویت، شهادت امام حسین(ع) را پس از دو واقعه بعثت پیامبر و غدیر خم، یکی از مراحل رشد، تکامل و تثبیت دین اسلام برشمرد که خود مقدمه‌ای بر ظهور امام زمان(عج) است.

براتی مهم‌ترین کار فرهنگی در عصر حاضر را پیرامون مهدویت دانست و تأکید کرد: مواکب باید از حالت موقتی خارج و تبدیل به مراکز دائمی برای ترویج مهدویت و فراهم آوردن مقدمات ظهور امان زمان (عج) شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر