صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۳۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما در حال رکوردشکنی است

دومین قسمت از انیمیشن سینمایی «درون و بیرون» این روزها به عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمایی سال و پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما در حال رکوردشکنی در عرصه‌های مختلف است.
کد خبر : 929622

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قسمت دوم انیمیشن سینمایی «درون و بیرون» (Inside Out) بار دیگر رکوردشکنی کرد و با عبور از فروش ۱.۶ میلیارد دلاری، به تنها انیمیشن تاریخ تبدیل شد که به این فروش فوق‌العاده دست یافته است.

تا کنون تنها ۱۲ اثر سینمایی توانستند به این رقم در فروش جهانی برسند که انیمیشن جدید دیزنی و پیکسار، جدیدترین آنها محسوب می‌شود. انیمیشن «درون و بیرون» یک میلیارد دلار از فروش خود را در بازار جهانی (خارج از آمریکا) به دست آورد که از این منظر نیز اثری موفق و پرفروش محسوب می‌شود.

اگرچه در مجموع ۵۵ فیلم در سطح جهانی فروش ۱ میلیارد دلاری را تجربه کرده‌اند (که شامل فروش بلیت داخلی در ایالات متحده و بین المللی است)، تنها ۱۲ فیلم توانسته‌اند این معیار را از بازار‌های خارج از کشور به دست آورند که همه آن‌ها آثار لایو اکشن بودند. البته قسمت بازسازی شده انیمیشن «شیر شاه» دیزنی در سال ۲۰۱۹ در سطح بین‌المللی ۱.۱ میلیارد دلار به دست آورد، اما به این دلیل که استودیو این بازسازی را به‌جای تولید رایانه‌ای به‌عنوان لایو اکشن طبقه‌بندی کرده است، بنابراین «درون و بیرون ۲» از نظر فنی اولین انیمیشن سینمایی تاریخ است که به پرفروش‌های جهانی پیوسته است.

رسیدن به رقم قابل توجه یک میلیارد دلار در فروش خارج از آمریکا به این معنی است که «درون و بیرون ۲» تقریباً در همه جای دنیا که به نمایش درآمده است، مورد توجه قرار داشته و فروش موفقی را تجربه کرده است. در جدول بازار‌های خارجی برتر مربوط به این انیمیشن کشورهای مکزیک (۱۰۲.۲ میلیون دلار)، برزیل (۸۰ میلیون دلار)، بریتانیا (۷۲.۷ میلیون دلار)، فرانسه (۶۲.۶ میلیون دلار) و کره جنوبی (۶۰.۸ میلیون دلار) بهترین فروش‌ها و بیشترین مخاطبان را داشتند.

دنباله انیمیشن جذاب پیکسار - دیزنی در حال حاضر با ۱.۶۴۹ میلیارد دلار در سطح جهان، از جمله ۱.۰۰۲ میلیارد دلار در خارج از کشور و ۶۴۶.۳ میلیون دلار در داخل، پرفروش‌ترین فیلم سال است. هفته‌ها پیش، «درون و بیرون ۲» با پشت سر گذاشتن قسمت دوم «فروزن» به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ تبدیل شد.

تنها اثری که امکان دارد توانایی شکستن رکورد این انیشمن در گیشه جهانی امسال میلادی را داشته باشد، قسمت سوم فیلم ابرقهرمانی «ددپول» با عنوان «ددپول و ولورین» است که آن نیز تاکنون فروش خوبی را پشت سر گذاشته و اخیراً وارد باشگاه میلیاردی‌های هالیوود شده است و در میان فیلم‌های پرفروش ابرقهرمانی در جایگاه هشتم قرار دارد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر